שיתוף
תגובות
כלכלה » שר האוצר ביטל את המכס על יבוא החלב
הביטול יהיה בתוקף למשך 3 חודשים | בצלאל סמוטריץ': "לא מוכן לקבל מציאות של מחסור על המדפים" | מועצת החלב: "מחיר האמיתי הוא פגיעה קשה במפעל ציוני ראשון במעלה"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הצהיר היום (חמישי) כי יבטל את המכס על חלב מיובא למשך 3 חודשים, עד לאחר החגים. מדובר במכס בשיעור של 40%. "אני עושה זאת על מנת למגר את המחסור בחלב במדפים. זו הדרך המהירה ביותר להשלמת הפער ומיגור המחסור", הסביר והודיע כי לא ישלים עם מחסור של חלב על המדפים.

סמוטריץ' הצהיר כי "יותר מדי פעמים בשנים האחרונות אזרחי ישראל הגיעו למרכולים ורשתות השיווק ולא מצאו חלב על המדפים. זו מציאות שאני לא מוכן לקבל, נקודה. בתקופה האחרונה קיימתי שיח מעמיק עם גורמי המקצוע וכלל השחקנים במשק החלב ובחנתי מספר דרכים לטיפול במחסור בחלב. בשבוע שעבר פרסמתי להערות הציבור צו המבטל בהוראת שעה את המכס שמושת היום על ייבוא חלב. שמעתי את הערות הציבור, נפגשתי עם חקלאים ומועצת החלב ושקלתי בכובד ראש ובאחריות רבה את הצו.

עוד מבחזית החדשות

"בשלושת החודשים הקרובים נבחן את השפעות הצו על השוק גם ביחס לכמות וגם ביחס למחיר וניכנס לשיח אינטנסיבי עם כלל השחקנים במשק החלב כדי לבחון את התיקונים שנדרש לבצע בכדי להבטיח אספקה שוטפת ומחיר אופטימלי של חלב ומוצריו". עוד הוסיף השר "החקלאות והחקלאים הישראלים חשובים לי מאוד. הם עושים ציונות, ובלי ציונות ישראל לא תשרוד. אנחנו מקדמים תמיכה ישירה של מאות מיליוני שקלים. אני מתכוון להרחיב את מכסת העובדים הזרים לענף".

ממועצת החלב נמסר בתגובה: "לפני מספר ימים הודיעה מועצת החלב לשר האוצר ושר החקלאות כי מחלבת רמת הגולן מגדילה את ייצור החלב שבפיקוח כך שייתן מענה לכלל הביקוש בשוק הישראלי. לצערנו הממשלה בחרה לפעול חד צדדית, ובמקום לתמוך בייצור המקומי ברמת הגולן בחרה במחלבות בפולין. בטווח הקצר הציבור אולי ישלם שקל אחד פחות אך בטווח הארוך נהיה שבויים בגחמותיהם של יבואנים והמחיר יעלה כפי שקרה בחמאה, כשהמחיר האמיתי הוא פגיעה קשה במפעל ציוני ראשון במעלה".

באוצר הסבירו כי המכס שחל היום על ייבוא חלב ניגר מהווה מכס חוסם שהופך את היבוא ללא כדאי כלכלית ומונע יבוא לחלוטין. כדי להתמודד עם המחסור, חתם השר על ביטול המכס לתקופה של כשלושה חודשים, עד 7 באוקטובר 2023. ביטול המכס לא צפוי לגרום להפסד בהכנסות המדינה ממסים, כיוון שאין יבוא לישראל של חלב כזה, וגם לא לגרום נזק לחקלאים בעלי הרפתות, מאחר והמחלבות ימשיכו לקנות את מכסות החלב הקיימות במחיר המטרה הקיים.

כזכור, בחודש שעבר היה מחסור בחלב טרי ברשתות השיווק וכתוצאה מכך, הלקוחות נאלצו לקנות את החלב היקר יותר. הפער בין החלב במחיר מפוקח שעולה 6.8 שקלים לליטר, לבין חלב מועשר לסוגיו שעולה בממוצע 8.5 שקלים לליטר, עומד על 25%. ולכן חלב מועשר מעניק רווח גדול יותר למחלבות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים