שיתוף
תגובות
חדשות » קטאר מאיימת לגרש בכירי החמאס אם לא ישכנעו את סינוואר להתגמש
עסקה באופק?
המוסד בהודעה חריגה: "חמאס מתבצר ולא מעוניין בעסקה". גורם ישראלי: "הוא רוצה להגיע לרמדאן כשהציבור שלו סובל והעולם מאשים אותנו"
מחבלי חמאס | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

דיווח שהתפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקני מפרט על הקשיים במו"מ סביב עסקת שחרור החטופים והחטופות הישראלים המוחזקים ברצועת עזה: בכיר בלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, חזר בשיחה עם העיתון על התעקשות הארגון על סיום המלחמה, יציאת כל כוחות צה"ל מעזה, חזרת המפונים לצפון הרצועה וגיבוש תוכנית לשיקומה.
על רקע זה, צוין בדיווח, איימה קטאר לגרש משטחה בכירים בלשכה המדינית של חמאס השוהים בדוחא אם לא יצליחו לשכנע את ההנהגה ברצועת עזה להגיע לסיכום מול המתווכות וישראל. בעיתון צוין כי הדיווח מתבסס על גורם בחמאס וכמה גורמים מצרים. בדראן הכחיש זאת.

בדראן, שדיבר ממשרדי חמאס בדוחא, אמר שהתנועה מעוניינת להמשיך במגעים להפסקת המלחמה, אך אי-הגעה לסיכום עלולה להביא להסלמה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המתווכות הערביות במו"מ ייפגשו ביום ראשון כדי לנסות לקדם הפסקת אש קצרה של יומיים לפני הרמדאן, שצפוי להתחיל ביום שני או שלישי.

הדיווח מגיע במקביל להודעה חריגה של המוסד, שעסקה בפגישה שקיים ביום שישי ראש הארגון דדי ברנע בירדן עם ראש ה-CIA ביל ברנס: "בשלב זה חמאס מתבצר בעמדתו כמי שאיננו מעוניין בעסקה. הוא חותר להבערת האזור במהלך הרמדאן על חשבון התושבים הפלסטינים ברצועת עזה. כל העת נמשכים המגעים ושיתוף הפעולה עם המתווכות בניסיון להביא לצמצום הפערים וקידום הסכמות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים