שיתוף
תגובות
חדשות » חיסולו של מרוואן עיסא – מספר 3 בחמאס | גם בכיר חמאס ר'זי אבו טמע, חוסל באותה התקיפה
חיסול בכירים
מי שנחשב למספר 3 בחמאס נהרג בתקיפה ברצועת עזה • עיסא- המפקד הישיר של הכוח הרקטי של חמאס, היה מעורב בחטיפת שליט
פעילות צה"ל | צילום: רשתות

יותר משבועיים אחרי התקיפה: דובר צה"ל אישר רשמית הערב (שלישי) שסגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס מרואן עיסא – חוסל. מדובר בחיסול משמעותי ביותר מאז תחילת המלחמה בעזה. עיסא, סגנו של מוחמד דף, נחשב למספר 3 בארגון הטרור – ולמקשר בין הזרוע הצבאית לזרוע המדינית.

עוד מאשר דובר צה"ל כי בנוסף לעיסא חוסל גם ר'אזי אבו טמעאה, ראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי של חמאס. מדובר בדמות בכירה במועצה הצבאית של חמאס. בתפקידו היה ראש מטה הסיוע הקרבי של חמאס ברצועת עזה. אבו טמעאה היה בין מקבלי ההחלטות ברובד הצבאי, ולקח חלק בתכנון המלחמה מול ישראל.

לפני יותר משבוע היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב סאליבן אישר כי עיסא נהרג בתקיפת צה"ל. למרות זאת, בירושלים העדיפו להיות זהירים – ולהסתייג. בהצהרתו אז אמר סאליבן כי "ישראל עשתה התקדמות משמעותית במרדף אחרי חמאס, חיסלה מספר משמעותי של גדודיו, הרגה פעילי חמאס כולל בכירים, מספר 3 מרואן עיסא חוסל במבצע צבאי לפני שבוע".

מאחורי החיסול: מי היה מרואן עיסא?
עיסא בן ה-59 ידוע כאחד המחבלים המסוכנים והאכזריים ביותר שהיה אחראי על תכנון בפועל של פיגועים רבים בעורף ישראל – אך הוא שמר לאורך השנים על פרופיל תקשורתי נמוך והמעיט להופיע בפומבי.

עיסא, שמכונה אבו אל-בראא', נולד בשנת 1965 במחנה הפליטים אל-בוריג' שבמרכז הרצועה. הוא הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס כבר בגיל צעיר, כשהיה בן 19 בלבד.

ב-1987 נעצר עיסא בידי ישראל בשל פעילותו בחמאס וריצה חמש שנים בכלא בגין פעילות טרור. הוא אף נעצר בידי הרשות הפלסטינית ב-1997, אך שוחרר בתחילת האינתיפאדה השנייה.

עיסא מונה לתפקידו ב-2012 כמחליפו של אחמד ג'עברי, לאחר הלווייה ההמונית של קודמו בתפקיד שחוסל. הוא מוכר היטב למערכת הביטחון הישראלי ונחשב לאחד ממייסדי גדודי עז-א-דין אל קסאם, ומתוקף כך נחשב לבין המעורבים המרכזיים בחטיפת גלעד שליט ובין הבודדים שהורשו לבקר אותו במקום המסתור.

בחודש ינואר האחרון דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי חשף תמונות מבית הנופש של מרואן עיסא באל-בורייג' שבמרכז הרצועה. בין היתר פורסמו תמונות של בריכת שחייה, מדשאות נרחבות וריהוט יוקרתי בנכס של עיסא – כל זאת בזמן שטנקים רבים פועלים במקום.

בשנה שעברה התייחס מרואן עיסא באופן חריג להסלמה ביהודה ושומרון, ימים לפני חודש רמדאן. "הימים הבאים ישאו איתם אירועים. התוכנית המדינית בגדה הסתיימה, כל שינוי במצב במסגד אל-אקצא יביא לרעידת אדמה באזור", כך לדבריו. "עזה לא תישאר שותקת ותגן על עמה בכל הכוח", הוא טען וקרא להצתת ההתנגדות תוך ששיבח את רוח הפלסטינים בגדה, שבמילותיו היא "חסרת תקדים".

בריאיון לערוץ אל-ג'זירה הקטארי שהתקיים ב-2021, עיסא התייחס למגעים לעסקת שבויים, כשפניו מוצללות: "יש לנו כרגע את האמצעים להוציא לפועל עסקת חילופי שבויים חדשה. הסוגיה הזו נמצאת בראש סדר העדיפויות של חמאס. אנו מזכירים לאסירינו כי נפעל לשחרר את כל האסירים בבתי הכלא בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים