שיתוף
תגובות
צרכנות » שאלות נפוצות המגיעות מבעלי תוקע
לקראת ראש השנה
מה הסיבה שהשופר מפסיק פתאום? האם צריך כשרות לשופר שמיוצר באפריקה ? כל התשובות בכתבה לפניכם
תקיעת שופר | צילום: Seth Aronstam, שאטרסטוק

א. האם יש סיבה לכך שהשופר מפסיק פתאום? מדובר בשופר שקניתי לפני שנים רבות בירושלים ועתה לפעמים אני שומע קולות מצטרפים לצליל השופר, מה הסיבה?

תשובה: אם השופר נוסה על ידך בחנות והיה קל לתקיעה אין שום סיבה להפסקה. אדרבה, היות ואין לשופר שום כוחות הסכמה או התנגדות וממילא שופר קל תקיעה שתקעו בו בשעה שבע דרך משל, יתקע גם בשמונה וגם בתשע. הסיבה להפרעה תתכן בעקבות שהחזקת השופר ביד איננה נכונה וממילא התוקע מפריע לעצמו.

שופר "קל תקיעה"

יתכן גם כי מבנה הפיה אינו תואם ולכן השפתיים נתקלות בחלל הפיה ומפריעות לתקיעה.

כאשר שתי הסיבות נמצאות גם יחד המצב לא פשוט ויש לנסות להחליף לשופר מותאם למבנה השפתיים יחד עם הדרכה לתקיעה נכונה וקלה.

לצורך כך יש לפנות למרכז לשופרות קלי תקיעה. ישנם הדרכות בשיטה מיוחדת שנקראת "שיטת בְּרִישׁ".

ב. קניתי שופר באחד מן המקומות הקדושים ונאמר לי כי הוא שופר קל תקיעה שמיוצר באפריקה מה עלי לעשות?

תשובה: לפנות לבודק שופרות בכדי לוודא את כשרותו. השופרות האפריקאיים מיוצרים ע"י גויים ולפעמים כאשר השופר נסדק או ניקב ממלאים את הנקב בפלסטיק מותך או באבקת אבן וכדו'.

בבית הדין של הרב ואזנר שברח' הלפרין בבני ברק יש בשבוע או השבועיים שלפני ראש השנה בודק שופרות מקצועי שיודע לבדוק את כשרותו של השופר.

ג. האם באפריקה יודעים לייצר שופר קל תקיעה? 

תשובה: האפריקאים מייצרים, הסוכנים המשווקים מכנים שמות לפי איך שמשתלם .

ד. האם יתכן כי שופר שנרכש לפני 22 שנה על ידי בית הכנסת בו אני מתפלל בירושלים מוגדר כשופר קל תקיעה?

תשובה: רעיון זה הוא של איש אחד מבני ברק בשם יצחק שכטר שהתחיל עם זה בקיץ תשס"ו ומאז כולם מציפים את השוק במוצר שמכונה שופר "קל תקיעה", והוא מוצר מסווג ומוגדר, מתוך קווי ייצור של אלפי שופרות המצויים בשוק וממותג בסמל קלותקיעה ונרשם ע"י רשם סימני המסחר כסימן רשום.

הציבור יודע כי שופר קל תקיעה איכותי עם סאונד מעולה יחד עם הדרכה מקצועית מקבלים אך ורק במרכז העולמי לשופרות קלותקיעה הממותגים בסמל המיוחד של קלותקיעה.

אתם מוזמנים לבא ולהתרשם בבני ברק קהילות יעקב 21 כל יום בין 10-1 לפנה"צ וכל ערב בין 6-10 בערב. יום שישי 10-1 לפנה"צ. מחוץ לשעות בתיאום בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. היי, אני כל כך מתרגשת לקבל בחזרה את הנישואים השבורים שלי ואת בעלי בחזרה אחרי שהוא עזב אותי ואת שני הילדים שלנו בשביל אישה אחרת. אחרי 8 שנות נישואים, בעלי ואני ניהלנו ויכוח אחד עם השני עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם יותר. ניסיתי להיות חזקה רק בשביל הילדים, אבל לא יכולתי לשלוט בכאבים שעינו אותי, הלב שלי התמלא עצב וכאב, כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושבת עליו כל יום ולילה ואני תמיד רוצה שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרדת והייתי צריכה עזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אפטה יכול לעזור לי לחזור מהר , אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה, ואז הוא עשה לי (Love Spell). 48 שעות לאחר מכן, בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי ולילדים, כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. אז, מאותו יום ואילך, נישואינו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר APATA. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט. ד"ר אפטה הוא גלגל כישוף אמיתי ועוצמתי שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדים שלי בעת צרה אם אתה כאן וצריך את האקס שלך בחזרה או את בעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, צור קשר עם הקוסם החזק הזה עכשיו. הנה איש הקשר שלו: שלח לו דוא"ל בכתובת:[email protected], אתה יכול גם ליצור איתו קשר דרך Whatsapp או Viber עם המספר הזה (+447307347648), תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים