שיתוף
תגובות
עולמות » אטריות ביצים לפסח: זיכרונות מבית סבתא
חביתיות מבית סבתא | צילום: Samo Trebizan, שאטרסטוק
מתכון לחג
מהר מאוד למדתי להכין אותן, ומאז מדי שנה זה היה התפקיד שלי בבית הוריי. להכין אטריות ביצים דקות דקות שייכנסו למרק עוף זך וטעים
זמן הכנה:
30
דרגת קושי:
קלה
סוג:
פרווה
פסח:
מהדרין
פסח:
לא ידוע

אם יש מאכל שאני מחכה להכין אותו כל השנה, זהו מאכל מסורתי מבית סבתי: אטריות ביצים של פסח. יש בהן משהו קסום שקשה לי להסביר. בהיותי ילדה קטנה עמדתי ליד סבתא במטבח והבטתי באצבעות ידיה הזריזות כשחתכה את האטריות דק דק… מהר מאוד למדתי להכין אותן, ומאז מדי שנה זה היה התפקיד שלי בבית הוריי. להכין אטריות ביצים דקות דקות שייכנסו למרק עוף זך וטעים.

אז אני מכינה אותן בכמויות, כי פשוט אוהבים לנשנש אותן והן גם התוספת האולטימטיבית למרק. אני מכינה לליל הסדר חביתיות מתבנית שלמה, אבל כמובן תלוי במספר האורחים. השנה יהיו פחות אנשים משום שרובם יחגגו בנפרד, אז תעשו התאמה לכמות האנשים שיש אצלכם בבית.

מצרכים

ביצים.
מים.
פלפל שחור.
מלח.
שמן לטיגון.

אופן ההכנה

1
בקערה עמוקה אני פותחת ביצים ומוסיפה מים. נניח על כל 12 ביצים, בערך רבע כוס מים או קצת יותר. מוסיפה פלפל ומלח ומקציפה במשך דקה או שתיים.
2
לוקחת מחבת טפלון איכותית ומשמנת על ידי נייר סופג משומן (לוקחת קערה קטנה עם מעט שמן ובכל פעם טובלת בה את הנייר וכך משמנת את המחבת). עם מצקת בגודל סטנדרטי אני לוקחת מהבלילה ויוצרת על המחבת שכבה דקה. החביתיות מוכנות די מהיר. זה ממש כמו להכין חביתה רגילה.
3
אגב, חייבת לציין, כמעט כל שנה, החביתה הראשונה יוצאת לא מוצלחת… פשוט אל תיבהלו. אחר כך נכנסים לקצב וזה יוצא מהמם.
4
כאשר כל החביתיות מוכנות, אני כמובן מניחה אותן זו על זו בערימה. מגלגלת לנקניק וקוצצת דק כמה שאפשר, עם סכין חדה. בתור ילדה הסתובבתי קבוע עם סימני חתכים בידיים, אבל עם השנים התמקצעתי וזה פחות מפחיד ממה שזה נראה.
5
מכניסים את האטריות לכלי אטום ושומרים במקרר. הן לא נשמרות יותר מיומיים שלושה – שימו לב.
הצטרפו ועקבו אחר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים