שיתוף
תגובות
חדשות » ייאוש: רשתות השיווק סובלות ממכת גניבות חסרת תקדים
סרטוני אבטחה חושפים את שיטות הפעולה של הגנבים ברשתות השיווק • הגנבים לוקחים הכול מתחליפי מזון לתינוקות ועד בשר מהמקפיא | ולא מדובר בנזקקים
סופרמרקט, אילוסטרציה | צילום: צפת.נט

ברשתות השיווק מיואשים מכמות הגניבות שעלו בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים, אבל תקופת החגים שוברת שיאים. הגנבים השתכללו והפכו לפחות בררנים. אם בעבר הגניבות מרשתות השיווק התמקדו בבשמים, בגדים ומוצרי יוקרה שניתן למכור, עכשיו גונבים כמעט הכול, כולל תחליפי מזון לתינוקות.

למרבה הצער, הגניבות לא מבוצעות על ידי נזקקים שגונבים כדי להאכיל את המשפחה, אלא על ידי גנבים שגונבים על מנת למכור את המוצרים. גופי האבטחה איתם עובדים רשתות השיווק טוענים שמאחורי הזינוק במקרי הגניבה עומדות קבוצות מאורגנות שהפכו את הגניבה מהחנויות למקצוע שלהן. בחלק לא קטן מהמקרים הסחורה הגנובה מגיעה לאנשים רגילים מהישוב שאין להם מושג שהמוצרים שקנו גנובים.

עוד מבחזית החדשות

סרטוני אבטחה מרשתות השיווק חושפות את שיטות העבודה של הגנבים. כך, סרטון אבטחה ממצלמות אחת החנויות מראה אדם מכניס לעגלת קניות 10 חבילות של תחליף מזון לתינוקות, ממתין לרגע כושר שבו לא יהיה עובד של החנות סמוך ליציאה ואז פשוט יוצא החוצה עם העגלה העמוסה בלי לשלם. שווי העגלה נאמד ביותר מ-1,000 שקלים.

סרטון אחר מראה צעיר מכניס לעגלה מוצרי טואלטיקה ותחליפי מזון לתינוקות ורגע לפני שהוא מגיע לאזור הקופות, הוא מכניס את המוצרים לתיק שחור גדול ויוצא איתו ועם המוצרים בלי לשלם. לא רק מוצרים לתינוקות נגנבים, הכל הפך לגניב. גם מברשות שיניים חשמליות ואפילו בשרים מהמקפיא.

"הגענו למצב שאנחנו כל היום עסוקים בלבדוק איך מחביאים את הסחורה", מספר אוהד סנדלר, מנכ"ל ובעלי רשת הפארם גוד פארם. "כשאני מגיע היום לחנויות שלנו אני רואה שאריזות של תחליפי מזון לתינוקות קשורות עם לולאת ברזל כדי להקשות על הגניבה. מרוב כמות הגניבות התחלנו לשים את המוצר מאחורי הקופות, כך שיצטרכו לבקש את זה". סנדלר אומד את הנזק שנגרם לרשת כתוצאה מהגניבות במאות אלפי שקלים בשנה.

לדברי סנדלר, גם במקרים שבהם עובדי החנות לוכדים את הגנב המשטרה לא עושה דבר "אנחנו תופסים את הגנבים, מביאים את סרטוני האבטחה למשטרה, עושים את כל החקירה ובסוף כמה שעות לאחר מכן התיק נסגר מחוסר עניין או סיבות כאלו ואחרות. אין ענישה,. זה נותן לאנשים לגיטימציה להמשיך ולעשות ככל העולה על רוחם".

עוד מבחזית החדשות

גם זהות הגנבים השתנתה ממה שרשתות הקמעונאות התרגלו אליו "מדובר בפשע מאורגן לכל דבר, זה לא ברמה שחשבנו פעם על אנשים מסכנים שאין להם ושידם אינה משגת, והם באים לקחת אוכל לתינוק", אומר החוקר הפרטי הראל יעקבי, מנכ"ל ובעלי חברת D.t.t Solutions. "מדובר בקבוצות מאורגנות שמגיעות נטו כי זה המקצוע שלהן".

ברשתות השיווק והפארם טוענים שמי שרוכשים את הסחורה הגנובה הם לרוב בעלי חנויות קטנות, שקונים את המוצרים בזול ויכולים למכור אותם בהמשך במחירים מאד אטרקטיביים לצרכנים. הצרכנים שרוכשים את המוצרים לא יודעים שלמעשה במקום מבצע הם פשוט רכשו סחורה גנובה.

הצטרפו ועקבו אחר

26 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים