שיתוף
תגובות
חדשות » תרחיש אימה: עלטה נרחבת במקרה של מלחמה בצפון: "60 אחוז יהיו בלי חשמל"
מכת חושך
בכאן 11 נחשפו הקלטות משיחה שבה הזהיר שר הבריאות מתרחיש אימה: הפסקות חשמל ארוכות בכל רחבי המדינה

בישראל מתכוננים למספר עלטות והפסקות חשמל ביותר מ-60% משטח המדינה, הפסקות חשמל שיימשכו כ-48 שעות, כך דווח היום ב "כאן 11".

בנוסף, הפסקות חשמל מקומיות צפויות להימשך בתרחיש כזה עד שלושה שבועות. ניהול הביקושים לחשמל, עשוי להביא לניתוקים מחשמל של שעתיים בין פעמיים לשלוש ביום בכל בית בישראל.

"אם כל אחד יעשה רק מה שהוא חייב, בעולם של תרחיש עלטה, אנחנו נגיע למצב שבו אנחנו נאבד את החיים של הרבה מאוד אנשים", אמר בדיון מנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב. שר הבריאות בוסו אמר בו כי "משרד הבריאות, ללא ספק במלחמה הזו בהרבה רבדים, הוא גורם מאוד משמעותי, בתרחיש העלטה אנחנו גורם משמעותי, סופר משמעותי ואתם כראשי רשויות, שיתוף פעולה איתכם הוא פשוט חיוני, הוא מציל חיים".

מה שמטריד את בכירי מערך החירום בישראל הוא הטיפול במונשמים ונתמכי נשימה במצב של הפסקות חשמל נרחבות וממושכות. בשיחה חשפו במשרד הבריאות כיצד נערכים לטפל באוכלוסייה של כ-35 אלף מונשמים ונתמכי הנשימה. "המשימות שיהיו על כל הארגונים במערכת הבריאות, קופות החולים, בתי החולים וכוחות הפינוי, יהיו אדירות ואינסופיות", אמר בר סימן טוב בדיון.

"מה יקרה אם הדבר הזה יתממש? איך אנחנו מתמודדים איתו?", אמר בר סימן טוב בדיון. "ונכון שיהיה פה כזה כאוס וכזה בלגן שאף אחד לא ישים לב לשום דבר, אבל אנחנו רוצים להציל כמה שיותר חיים".

ככל שהחזית הצפונית מתחממת, במדינת ישראל לוקחים פחות ופחות סיכונים ונערכים לכל תרחיש. בתקווה שהתרחיש הקיצוני הזה לא יתרחש במציאות אף פעם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מאיפה הם יודעים שתהייה הפסקת חשמל סתם מפחידים אותנו לבינתיים זה נראה שהם מפחדים מאוד מחזית מול ישראל עובדה שהם לא מתחילים לטווח את אזור חיפה והמרכז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים