שיתוף
תגובות
משפחה » כשאוסף המדבקות מעיר את הילדה הפנימית שבי
זווית משפחתית
מה גורם לאמא נורמטיבית להתקשר בזעם לאמא אחרת ולמחות על החלפה לא הוגנת של מדבקות בין הילדות? שימו לב אל הילדה הפנימית שצריכה חיבוק
מדבקות של ילדים | צילום: Dmytro Yashchuk, שאטרסטוק

גם לי היה אוסף בילדותי, עטיפות של שוקולדים וסוכריות.

ילדים אספו מטבעות ובולים ואני אהבתי את הרשרוש של העטיפות בצבעי זהב וכסף, עם ציורים של דובי וסנאי. עד היום אני מרגישה את המגע המטאלי המיוחד הזה באצבעות שלי.

גיליתי את קסם האוספים מחדש כשילדיי התחילו לחזר אחרי קלפים, מדבקות, כוסות, מפיונים, צדפים ומה לא…

אני נהנית מהברק בעיניים שלהם כשיוצא לי לקנות חבילה של מדבקות "יקרות", שותפה להתרגשות מהחלפות שוות במיוחד עם חברות, יושבת בכובד ראש ומדפדפת באלבומים גדושים באוצרות ומקשיבה להרצאה מאיפה כל פריט באוסף הגיע ומה הייחודיות שלו.

זאת בהחלט חוויה נפלאה, לא רק בשביל בנותיי, אלא גם בשבילי. חוויה שמחברת בין העבר להווה וממשיכה גם לעתיד. הבנות מבטיחות לשמור את האוספים לילדים שלהן. אני בעד!

לא תמיד האוספים של הילדים גורמים לאמהות לרגשות נעימים.

לפני כמה שנים, אחת הבנות שלי החליפה כמה מדבקות עם חברתה. מעשה רגיל אצל הבנות שמהווה חלק משמעותי בהנאה מהאוסף.

על הדרך, ההחלפות מלמדות את הילדות כישורים חברתיים חשובים:

לנהל משא ומתן, להיות אסרטיבית, להבחין ב"עסקה" שווה מול "עסקה" לא הוגנת, להיות ישרה. קורה שהבנות מתאכזבות כשהן מגלות תרמית, כאשר חברה (במיוחד אם היא גדולה יותר) מבטיחה שמדבקה ששכנעה להחליף "יקרה" והיא מתגלה כ"פושטית" ולא שווה את הנייר שהודפסה עליו.

בעיני זה חלק מהחיים ומהלמידה ההכרחית בילדות, אבל לא כל האמהות חושבות כך. אמא של חברתה של בתי גם חשבה אחרת. היא התקשרה אלי זועמת על החלפה הלא הוגנת לדעתה, שבתי בצעה עם בתה. אני לא מכחישה, יכול להיות שההחלפה באמת לא הייתה הוגנת. אבל התגובה של האמא לא תאמה את המצב. היא הייתה כל כך נסערת ונחושה בדעתה להחזיר את האוצר לאוסף.

תבינו, לא היה מדובר במדבקות מיוחדות שלא ניתן להשיג. אני מניחה שלסיפור הזה יש שורשים עמוקים בילדותה של האמא, שלא מצליחה להפריד בין התכנים של ילדתה הפנימית הפגועה לבין ילדתה. המדבקה הוחזרה לבעליה, זה באמת לא העניין.

העניין הוא שבמצב כזה לאמא אין אפשרות לראות את ילדתה, לתמוך בה ולכוון אותה. היא עסוקה בעצמה, בפגיעה ובכעס של ילדתה הפנימית שמופעלת כשכאב רדום מהילדות קם לתחייה ומשתחזר עם ביתה.

הרבה פעמים הבעיה היא שאנחנו לא מודעות למקור האמיתי של הכאב וחושבות שהבעיה נגרמת בגלל חברה לא הוגנת.

שימו לב לילדה הפנימית! היא זקוקה לחיבוק, לאהבה ולביטחון, כדי שנוכל להיות אמהות תומכות לילדינו.

דינה קורול היא ביבליותרפיסטית (M.A) מלווה הורים וילדים בהתמודדויות יומיומיות. (מחברת הספרים "מדריך לרגשות להורים ולילדים" ו"מדריך למוגנות להורים ולילדים")

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים