שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » לא רוצים לחזור מחל"ת? חכו 3 חודשים לאבטלה
באוצר מאיימים
במשרד האוצר מנסים להילחם בתופעת העובדים שלא מעוניינים לחזור מחל"ת • טרנר-אייל: "המעסיק יכול לומר לעובד שנגמר החל"ת, ובכך להביא למעשה להתפטרותו"
חופשה ללא תשלום בעידן הקורונה | צילום: ETAJOE, שאטרסטוק

מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, אמרה בוועדת הכלכלה של הכנסת כי "מעסיק שהעובדים שלו לא רוצים לחזור, צריך להביא את החל"ת לסיומו. ומתוך כך, אדם שהתפטר ייאלץ לחכות שלושה חודשים לדמי אבטלה". לדברי טרנר-אייל, "אם אדם מסרב לבקשת המעסיק שלו לחזור מהחל"ת, המעסיק יכול לומר לו שנגמר החל"ת, ובכך להביא למעשה להתפטרותו".

ההודעה באה לאחר דיווחים רבים מצד מעסיקים שאומרים כי העובדים אינם רוצים לחזור לעבודה בשל העובדה כי הם מקבלים חל"ת ארוך "ולמה להם לחזור לעבודה".

"אנחנו מבינים ש-20% מהעובדים אינם רוצים לחזור. יש מעסיקים שמדברים באופן כללי על גיוס עובדים, ואנחנו חושבים לגבש מסלול לחל"תניקים כרוניים", אמרה טרנר אייל.

לגבי המודל של 'חל"ת גמיש', שכולל את האפשרות להעסיק עובד במשרה חלקית בצד קבלת דמי אבטלה חלקיים, אמרה טרנר אייל כי "לגבי החל"ת הגמיש, ביקשתי לברר עם הגרמנים. אולי הם חושבים שהמודל שלנו טוב יותר?", אמרה בבדיחות הדעת. טרנר-אייל הוסיפה כי רמת האבטלה בגרמניה נמוכה יותר, וכי חשוב לשים לב שבמדינות שונות יש מודלים שונים.

לדברי מנכ"לית האוצר, "בגרמניה יש מערכת דיווחים שונה. לכל מודל כזה יש יתרונות וחסרונות. גם בגרמניה יש מסובסדים ב-100% כמו אצלנו, ויש רמות אבטלה שונות. בסופו של דבר, בחל"ת גמיש יהיו מובטלים, וכל מי שנשאר לעבוד יוכל לקבל איזשהו סבסוד. אנחנו בוחנים כיוונים שונים, וגם במענק עידוד התעסוקה שלנו יש משהו דומה. יש חיסרון באפשרות שאם ניתן חל"ת גמיש, חלק מהמועסקים יורידו לעובדים את אחוז המשרה, וזה יכול לעלות מיליארדים למשלם המסים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים