שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » חוזר ושב: טיפים לניהול תשלומים חודשיים
ניהול פיננסי
שינוי בהתנהלות המשפחה, מעקב אחר הוצאות והכנסות, טיפול בחובות קיימים ועוד קבלו 5 טיפים מעולים, שייסעו לכם להתמודד באחת הגזרות המשפחתיות-פיננסיות הכי רגישות
בנקאות, פגישה, עיסקה | צילום: Freedomz, שאטרסטוק

התנהלות כלכלית נבונה היא מפתח לחיים טובים בשני הזמנים שעליהם אנחנו יכולים להשפיע: ההווה והעתיד. בהווה, התנהלות כזו מבטיחה כי נשמור מרחק סביר מתרחישים שליליים כמו כניסה לחובות. בעתיד, היא עשויה להבטיח לנו כרית ביטחון בדמות חסכונות שישמשו אותנו להגשמת חלומות או התמודדות עם משברים.

בכל מקרה, התנהלות כלכלית נכונה ברמה האישית והמשפחתית עוברת דרך ניהול נכון של ההחזרים החודשיים, סכומי כסף קבועים או משתנים אותם אנחנו נדרשים לשלם מדי חודש במסגרת החזרי הלוואות, תשלום חשבונות ועוד. איך עושים את זה? קבלו חמישה טיפים. 

טפלו בחובות קיימים

החזרים חודשיים גבוהים, נובעים בדרך כלל מהחזרי חובות. נסו למפות את החובות וההתחייבויות: מה גובה כל חוב, כמה תשלומים עוד נותרו בו, מה גובה הריבית. נסו לטפל תחילה בחובות עם הריבית הגבוהה יותר, אולי אף להחליפם בחובות עם ריבית נמוכה יותר. 

אם הדבר מתאפשר, קחו הלוואה מיידית*, בריבית נמוכה מזו הנוכחית.
ניתן לקבל הלוואות בריביות אטרקטיביות מול החיסכון הפנסיוני או מול קרן ההשתלמות – באם יש.
כמובן, שיש לבחון לפני נטילת ההלוואה פרמטרים כגון: ריביות, הגוף המלווה, ותנאי השירות, על מנת לבחור את ההלוואה המתאימה ביותר.
כמו כן, ניתן לפנות לבני משפחה ולבקש עזרה כספית או הלוואה, רק זכרו שעירוב של כסף ומשפחה יכול גם להשתבש ואולי עדיף להשאיר אותו כמוצא אחרון. 

בכל מקרה, גם אם אין לכם דרך מהירה לסגור את החובות הבעייתיים, בנו תוכנית החזרים שנתית מסודרת שתקל עליכם להתמודד עם כאב הראש והמתח הנפשי הכרוכים בהתמודדות עם חובות.

מה לא כדאי לעשות? תשקלו שלא להיכנס למינוס בבנק כדי לסגור הלוואות. מינוס ככלל, ובפרט כזה שקרוב לגבול המסגרת הבנקאית, עלול להיות יקר מבחינת הריבית.

בנו תקציב משפחתי, עם מעקב הוצאות-הכנסות

ניהול החזרים חודשיים הוא מהלך חשוב, כזה שחייב להתחיל בקבלת מידע על החיים הפיננסיים ושליטה על ידי בניית תקציב משפחתי. הכל מתחיל בשני טורים: מימין, ההכנסות המשפחתיות ומשמאל – ההוצאות; כל ההוצאות, של כל בני הבית. אם אתם מוציאים יותר מאשר מכניסים, יש שתי אופציות: לצמצם את ההוצאות או להגדיל את  ההכנסות. 

צמצמו הוצאות

זה הזמן לשבת עם בני המשפחה מול טור ההוצאות, לזהות את "הבורות" החודשיים ולהתחיל לקצץ. לדוגמא, אם אתם לא רואים כמעט אמזון פריים, אל תשלמו על התענוג מנוי חודשי. הפסקתם ללכת לחדר כושר? בטלו. יוצאים לאכול שלוש-ארבע פעמים בשבוע? הגזמתם. 

נסו לקצץ כך שתגיעו לתזרים חיובי, בו אתם מכניסים יותר מאשר מוציאים. שימו לב: התמדה ומעקב צמוד אחר ההוצאות השוטפות הן מילות מפתח בכל הנוגע לצמצום הוצאות. בלעדיהן תצליחו להתנהל חודש-חודשיים לכל היותר, עד שהמצב יחזור לקדמותו. 

הגדילו הכנסות 

 זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל הגדלת הכנסות היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם הוצאות גבוהות ועם החזרים חודשיים מעיקים. המעבר הגלובלי לעבודה מרחוק ועבודה מהבית כבר ייצר הזדמנות להכנסה נוספת. מה איתכם? 

למדו לקנות נכון 

הוצאות גבוהות נובעות בין השאר מהרגלי קנייה לא נכונים ואפילו חסרי אחריות. בצעו השוואות מחירים, נסו לקנות לפחות חלק מהצריכה שלכם בכסף מזומן, ערכו קניות בסופר עם רשימה מוכנה מראש, קנו בסוף עונה ומבצעים, הימנעו מקניות אימפולסיביות באינטרנט – הניסיון האנושי מראה בבירור כי העצות הללו חוסכות כסף לרבים וטובים. 

בשורה התחתונה, רבים מאיתנו מתמודדים בהחזר הלוואות. 
האשראי שאנחנו מקבלים מניע את הכלכלה ומאפשר לנו להגשים יעדים אישיים ומשפחתים. עם זאת, צריך לדעת לנהל חובות והחזרים חודשיים. אם תבצעו את חמשת הטיפים שפירטנו כאן, תעלו על הדרך הנכונה.


תוכן ממומן על ידי ישראכרט
*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים