שיתוף
תגובות
כללי » איך להאריך את חיי המכונית שלכם?
על מה חשוב להקפיד כל כמה ימים? מהם הסימנים המוקדמים לתקלות ברכב? איפה לא מומלץ לחסוך? קבלו כמה טיפים חשובים לשמירה על המכונית הפרטית
כך נאריך את חיי המכונית | צילום: Shutterstock

יש מושג אחד שמלווה את חיינו די הרבה בשני העשורים האחרונים: 'יוקר המחיה'. נדמה שבערך מאז שהתחלף המילניום, סוגיות יוקר המחייה צפות ועולות שוב ושוב, לרוב כדי לתאר עד כמה קשה לרכוש דירה בישראל, למלא עגלה בסופר, או סתם לצאת לארוחה משפחתית במסעדה. הסיפור זה מקבל משנה תוקף כאשר מדובר ברכישה של מכונית משפחתית. עבור מאות בתי אב בישראל, האופציה להסתדר בלי מכונית פרטית צמודה, למעשה לא קיימת. שילוב בין תחבורה ציבורית לא מספקת, לבין היעדר פתרונות ניידות אחרים, מביא למצב שקשה למצוא משפחה בישראל (בוודאי עם ילדים קטנים) שמצליחה להסתדר בלי. 

בעידן שבו קשה להוציא מכונית פרטית חדשה מאולם התצוגה, אם לא נפרדים מסכום שהוא באזור של 140,000 שקלים או יותר, סוגיית המחיר הופכת קריטית במיוחד. זאת רק אחת הסיבות שרוב הישראלים מעדיפים את אופציית הרכישה של מכוניות יד 2 , וגם מקפידים לתחזק אותן ולשמור עליהן כדי שישרתו אותם נאמנה כמה שיותר שנים. בפסקאות הבאות נציג מספר טיפים שיעזרו לכם להאריך את חיי המכונית שלכם. בואו נצא לדרך. 
אז איך נאריך את חיי המכונית שלנו?

לפני שנגיע לטיפים עצמם רק נציין שהארכת חיי המכונית והקפדה על שגרת תחזוקה, היא לא אלמנט כספי בלבד. בסופו של דבר הזנחה מובילה לביקורים תכופים מדי במוסך, ולסיטואציות אחרות בהן הרכב שובק חיים בדיוק כשאנחנו ממהרים, או רחוקים מהבית. בנוסף, רכב מתוחזק ושמור תמיד יהיה מוצר קל יותר למכירה בבואנו להתקדם למכונית הבאה שלנו. 

עוד מבחזית החדשות

אז הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם: 

אל תתעלמו מספר הרכב – כן, אנחנו מדברים על הספר המלבני הזה בכריכה הרכה, שנמצא קבוע בתא הכפפות שלכם, ביחד עם עוד כמה מסמכים שזרקתם שם וחבילת הטישו. אבל האמת היא שכדאי להתייחס לספר הזה קצת יותר ברצינות. יש שם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תחזוקת הרכב, על חלקי החילוף, סוגי השמנים, הרצועות והרכיבים החשמליים שרלוונטיים ספציפית לדגם שלכם. 

אל תניחו שאתם כבר יודעים כל מה שצריך על המכונית הנוכחית שלכם, אם הצצתם פעם בספר הרכב של המכונית הקודמת, אפילו אם מדובר באותה היצרנית, או אפילו באותו הדגם רק משנת מודל אחרת. היצמדות להמלצות שמפורטות בו, תבטיח שאתם מעניקים לרכב את הטיפול המיטבי, בדיוק כפי שהתכוון היצרן. 

תקפידו על נוזלים – המכונית שלנו לא תנהג לשום מקום בלי כל הנוזלים החיוניים שזורמים ומשכשכים מתחת למכסה המנוע. אנחנו מדברים על נוזל בלמים, שמן מנוע, נוזלי קירור, הנוזלים של תיבת ההילוכים וההגה, ואפילו המים שתפקידם לנקות את השמשה האחורית והקדמית. נכון, חלקם ניתנים לבדיקה רק בזמן הטיפולים התקופתיים במוסך, אבל חלקם יסתפקו בעין הבוחנת שלכם אחת לכמה ימים. זכרו שבאופן הבסיסי ביותר, רכב "יבש" מדי הוא רכב שעלול להתקלקל בכל דקה. 

אל תדחו תיקונים הכרחיים – רעשים קטנים יהפכו לרעשים גדולים, חורים זעירים יגדלו לכדי בעיות ענקיות, וכל מה שעכשיו בלוי או שחוק, מסכן אתכם בכביש. במילים אחרות, הכאב הקטן שיש לכם בברך אולי יעבור מעצמו, אבל במכוניות הדברים לא מתנהלים ככה. שלא לדבר על העובדה שהתעלמות מרפידות בלמים או צמיגים שחייבים החלפה, זאת דרך מצוינת למצוא עצמכם מעורבים בתאונה חלילה. 

שטיפת רכב זה לא מותרות – ברור שכיף יותר לנהוג ברכב שנוצץ מבחוץ ונעים מבפנים, אבל זה לא כל הסיפור כאן. במהלך הנסיעה – ולפעמים גם כשהרכב חונה – אתם אוספים המון לכלוך שעלול להיתקע בפתחים השונים של הרכב. לדבר יש השפעה על מערכות המיזוג והאוורור, ועל הבלאי של רכיבים אחרים ברכב. שטיפת הרכב באופן תדיר תדאג לסלק אותם. 

נהגו ברכב בצורה רגועה – זה אולי נשמע בנאלי, אבל נהיגה פרועה מדי לא רק מסכנת אתכם ואת שאר הנוכחים בכבישים, אלא גם מקצרת את חיי המכונית שלכם. משיכת הילוכים, האצות ובלימות אגרסיביות, כניסה לסיטואציות של תת היגוי או היגוי יתר – כל אלו לא עושות טוב לרכב. שמירה על שגרת נהיגה מתונה ורגועה גם תוריד את ההסתברות שלכם לסיכונים בכביש, וגם תשמר את  המכונית שלכם מבלאי מואץ. 

סיכום

בסופו של דבר, שמירה על תחזוקה נאותה של המכונית הפרטית שלכם היא לא דבר מסובך מדי. חלק מהדברים הם ממילא עסק לאנשי המקצוע, אבל פעולות אחרות תוכלו לבצע לבד, כמעט מבלי להקדיש להם יותר מכמה דקות בכל פעם. בעידן שבו יוקר המחייה הוא אלמנט כל כך מרכזי בחיינו, העניין הזה עשוי לחסוך לכם סכומים של 4 ספרות ויותר. שווה, לא?


* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים