שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » השוכר לא מתפנה? הפתרון: תביעה לפינוי מושכר
השוכר לא מתפנה? הפתרון: תביעה לפינוי מושכר תביעה לפינוי מושכר היא כלי משפטי יעיל ומהיר המשמש משכירים בהתמודדות עם שוכר שאינו עומד בתנאי השכירות
תגיות:
עורך דין | צילום: FREEPIK

שוכר שאינו עומד בתשלום דמי שכירות, שוכר הגורם נזק למושכר או מסרב לפנות את המושכר, עשוי להיות חשוף לתביעה לפינוי מושכר.

במאמר שלפניכם מוצג המידע החשוב והעיקרי בנוגע לתביעת פינוי שוכר . כך תוכלו לדעת כיצד ההליך מתנהל וכיצד אתם נדרשים לפעול בעת הגשת התביעה.

התנאים להגשת תביעה לפינוי מושכר

הרשאים להגיש תביעה לפינוי מושכר הם בעלי נכס בשכירות בלתי מוגנת. ישנם שני מקרים בהם קמה עילה להגשת תביעה לבית המשפט לפינוי שוכר ממושכר.

  1.  סירוב השוכר לפנות את המושכר בתום תקופת השכירות המוסכמת בחוזה – על המשכיר חלה חובה להודיע לשוכר כי עליו לפנות את המושכר לפחות 90 יום מראש. תנאי נוסף במקרה זה הוא שקיים סעיף בחוזה המאפשר למשכיר לדרוש זאת. 
  2. השוכר הפר את חוזה השכירות הפרה יסודית –  הפרה יסודית של החוזה היא הפרה שניתן להניח לגביה כי המשכיר לא היה מתקשר בחוזה עם השוכר במידה וראה את ההפרה ותוצאותיה, או הפרה שהוסכם עליה מראש כי היא תחשב ליסודית. לדוגמא, אי תשלום דמי שכירות, גרימת נזק למושכר וכדומה. בית המשפט הוא שיקבע האם ההפרה של השוכר היא הפרה יסודית או לא. 

עוד מבחזית החדשות

בעל המושכר אינו רשאי לפנות את השוכר באופן עצמאי בכל דרך שהיא. כלומר, נאסר על המשכיר לפנות את השוכר תוך שימוש בכוח, תוך מניעת כניסה למושכר, תוך ניתוק חשמל ומים וכדומה. זאת ועוד, משכיר הפועל באחת מהדרכים שצוינו לעיל או בדרכים דומות, עלול לעמוד מול תביעת נזיקין שתתנהל כנגדו.

מבנה התביעה לפינוי מושכר

לאחר מציאת עילה המאפשרת את פינוי המושכר, מסביר עוה"ד אלי מור כי על משכיר להגיש כתב תביעה לבית משפט השלום הנמצא במחוז בו הדירה נמצאת. בכתב התביעה, יציין התובע את טענותיו ויפרט כיצד השוכר הפר את החוזה ומה משמעותן של הפרות אלו. 

לכתה התביעה יצרף התובע תצהיר עדות המפרטת את עובדות המקרה ועותק של חוזה השכירות, על מנת להוכיח את ההפרה מצד השוכר. רצוי לצרף חוות דעת מטעם מומחה, מסמכים הנוגים לעניין ואסמכתאות משפטיות ככל שקיימות.

בעת הגשת התביעה, בעל המושכר נדרש לשלם אגרה במזכירות בית המשפט.

לוחות זמנים בתביעה לפינוי מושכר

לאחר הגשת כתב תביעה לפינוי מושכר, יש להקפיד על המועדים בכל שלב בתביעה:

  1. הגשת כתב הגנה טרם חלפו 30 ימים ממועד הגשת כתב התביעה.
  2. דיון בתביעה לפינוי מושכר ייערך תוך 30 יום לאחר הגשת כתב ההגנה.
  3. פסק הדין בתיק יתקבל טרם חלפו 14 ימים מהדיון בתביעה לפינוי מושכר.
  4. פתיחת תיק הוצאה לפועל תעשה תוך 15 ימים מקבלת פסק הדין. 
  5. יש לשלוח הודעת אזהרה לביצוע פינוי תוך 21 ימים מפתיחת תיק הוצאה לפועל. הודעת האזהרה תכלול תקופת זמן המוגדרת לפינוי.
  6. הפינוי יתבצע לאחר 14 שחלפו 14 ימים מתום התקופה לביצוע פינוי המוגדרת בהודעת האזהרה. 

ערעור על פסק דין בתביעת פינוי מושכר

ערעור על פסק הדין יוגש לבית המשפט המחוזי, אך חשוב לדעת שהגשת הערעור אינה מונעת את התממשות הפעולות עליהן מורה פסק הדין. כלומר, פינוי השוכר מהנכס יתבצע גם במידה והוא הגיש ערעור על פסק הדין שניתן. למרות זאת, קיימת אפשרות להגיש בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין.

עוד מבחזית החדשות

תביעה לפינוי מושכר בסדר דין מהיר 

ישנה אפשרות להגיש את התביעה לפינוי מושכר בסדר דין מהיר. בהליך מהיר לפינוי מושכר, לעומת הליך רגיל, לא ניתן לצרף תביעה על נזקים נוספים שנגרמו למשכיר. במקרה זה, רשאי המשכיר לתבוע סעדים נוספים בנפרד במסגרת הליך של סדר דין רגיל. למרות זאת, היתרון המרכזי הטמון בתביעה לפינוי מושכר בסדר דין מהיר הוא שפינוי הדייר מהמושכר ייעשה בפרק זמן קצר יותר מאשר בהליך רגיל.

לסיכום, הגשת תביעה לפינוי מושכר נגד שוכר היא לא תמיד משימה פשוטה, שכן מורכבות העניין תלויה בנסיבות המקרה. במידה והנכם מעוניינים להגיש תביעה זו, יש לפנות לעורך דין מומחה בתחום לקבלת יעוץ משפטי על מנת להעלות את סיכויי הצלחת התביעה ולטפל בעניין בזריזות, ביעילות ובדרך המיטבית עבורכם.  

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים