שיתוף
תגובות
חדשות » מהפך מטלטל בבית שמש | ספירת הקולות של שלב ב' בעיצומה
מהפך דרמטי
כל העדכונים מספירת הקולות בסבב השני בבחירות המקומיות | התוצאות הסופיות- לקראת הצהריים
הכניסה לבניין עיריית בית שמש | צילום: אילנה רזניק, שאטרסטוק

בשעה 22:00 נסגרו כלל הקלפיות בסיבוב השני של הבחירות המקומיות, שהוצבו ב-35 רשויות, בבתי חולים, בבסיסי צה"ל ואזורי הלחימה. 443,595 תושבים, שהם 46.1% מבעלי זכות הבחירה, מימשו את זכותם להצביע ולהשפיע. כעת החלו ברשויות בספירת הקולות, ותוצאות האמת צפויות להתפרסם היום (שני בצהריים) באתר פורטל בחירות של משרד הפנים .

הקרב על בית שמש, 

גבירותי ורבותי-מהפך.

בתום ספירת כל הקולות בבית שמש, מלבד המעטפות הכפולות שלא צפויות לשנות את התמונה, מוביל מועמד הציבור החרדי ר' שמואל גרינברג על ראש העיר המכהנת עליזה בלוך בפער גדול – עם 58% מהקולות. לחגיגות במטה של גרינברג הגיעו כמה וכמה שרים וח"כים מהמפלגות החרדיות וחגגו עימו את הניצחון.

לפי פרשנים שוניפ גרינברג הוא ראש העיר הבא של בית שמש, וזאת הודות לכך שמפלגות ש"ס ואגודת ישראל תמכו בגרינברג ללא כחל ושרק. בלעדי האחדות שהייתה ניכרת בעיר השסועה מלחמות בין חילוני ולחרדים, עליזה בלוך- שעבדה קשה מאוד, בלעדי אחדות חרדית זו, היום הייתה המנצחת ככל הנראה.

גרינברג, מועמד דגל התורה, הוביל על בלוך בפער קטן בסבב הראשון בבחירות. לקראת הסיבוב השני נוצר בלוק נגד בלוך – לאחר שדגל התורה, אגודת ישראל וש"ס הודיעו על תמיכתן בגרינברג. בלוך אמרה בעת שהצביעה כי "צריך לשמור על הבית שלנו, נעשה הכי טוב שאפשר". גרינברג עצמו מבטיח שיהיה ראש העיר של הכולם, גם של החילונים, ואמר אחרי שיצא מהקלפי אתמול כי יפעל ל"אחדות מלאה" בין כלל הסיעות במועצה החדשה. "אל תשמעו את מה שאומרים בחוץ, לא מוכרים את העיר לאף אחד. העיר תישאר יפה, רק תהיה קצת יותר טובה וקצת יותר מקצועיות שיביאו הרבה טוב לתושבים".

בחיפה ניצח ראש העיר לשעבר יונה יהב, ויחזור לתפקיד חמש שנים אחרי שהודח מהתפקיד על ידי עינת קליש-רותם – שהודחה גם היא ולא עלתה לסיבוב השני בבחירות. יהב מוביל בפער גדול על מי שעלה לסיבוב המכריע מולו, דוד עציוני, שהודה בהפסד. נכון לרגע זה ולאחר ספירת 76.7% מהקולות, יהב בן ה-80 מוביל עם 60.8% על עציוני בן ה-40 – שעומד על 37.9%.

אריאל: איר שטבון ניצח את חבר הכנסת לשעבר אורן חזן בסיבוב השני בבחירות לראשות אריאל, אחרי שקיבל 63.31% מהקולות (5032), לעומת חזן שקיבל 36.69% מהם (2916) – לאחר ספירת כל הקלפיות, מלבד קולות החיילים. בסיבוב הראשון חזן זכה ב-1,868 קולות, בעוד ששטבון היה צמוד עם 1,647 קולות.

קרית גת: דרמה נרשמה גם בקריית גת המתחרדת בקצב מהיר, שם מסתמנת תבוסה לראש העיר ב-20 השנים האחרונות אבירם דהרי – שאחרי הספירה החלקית עולה הפסיד למנכ"ל משרד התרבות לשעבר כפיר סויסה, בזכות התמיכה הגורפת של החרדים בעיר, הוא גם מקורבו של השר מיקי זוהר . בקריית גת מתרחש מירוץ צמוד כשכפיר סוויסה מוביל עם 53% על ראש העיר המכהן אבירם דהרי שלפי שעה זוכה ב-47%.

פרדס חנה – כרכור

יוני חכימי המייצג את מפלגת תקווה חדשה ניצח את הגר פרי יגור ראש המועצה המכהנת.

אפרת:

ראש המועצה המכהן עודד רביבי הודח על ידי דובי שפלר.

אור עקיבא:

לאחר ספירה של 38% מהקולות עולה כי שמחה יוסיפוב מוביל בפער של 1,183 קולות על אלי אנקונינה.

רמלה:

ראש העיר המכהן מיכאל וידל ממשיך לכהונה נוספת אחרי שהביס את ראש העיר לשעבר יואל לביא בפער של כ-1,700 קולות.

קריית עקרון:

אלון ירימי גבר על ראש המועצה המכהן חובב צברי.

נס ציונה:

ראש העיר המכהן שמואל בוקסר ניצח את תומר תדהר וימשיך לכהונה נוספת.

חריש:

ראש העיר יצחק קשת הביס את יוחאי פרגי וממשיך לכהונה נוספת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים