שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » אל על בוחנת מיזוג עם חברת ארקיע
שינוי במפת התעופה?
החברה מסרה כי "לתאריך דוח זה, לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב והמו"מ נמצא בתחילתו. אין כל וודאות כי העסקה הפוטנציאלית תתגבש לכדי מעשה"
מטוס אל על | צילום: Rebius, שאטרסטוק

חברת התעופה המיתולוגית תמוזג? 'אל על' הודיע (ג') היום לבורסה כי היא החלה במגעים עם חברת ארקיע נתיבי אוויר ושרותי תעופה בע"מ ("ארקיע") לבחינה עסקה, בה היא תרכוש את מניות ארקיע בתמורה להקצאת ניירות ערך של החברה למעלי מניות ארקיע.

עוד מסרה החברה כי "לתאריך דוח זה, לא נחתם בין הצדדים מזכר הבנות ו/או הסכם מחייב והמו"מ נמצא בתחילתו. אין כל וודאות כי העסקה הפוטנציאלית תתגבש וכי ייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, וככל שייחתם הסכם מחייב, אין כל וודאות שיתקבלו כל האישורים הנדרשים על-פי דין להשלמת העסקה הפוטנציאלית".

ההודעה מגיע על רקע הקשיים הכלכליים אליהם נכנסה אל על בעקבות משבר הקורונה, כאשר בחודש אוגוסט האחרון הודיע יו"ר ועד העובדים, שרון בן יצחק, כי מאז פרוץ משבר הקורונה פוטרו כ-2,000 מתוך כ-6,200 העובדים של החברה.

לאל על יש שני תמריצים עיקריים לרכישת ארקיע. התמריץ הראשון הוא שלארקיע יש שירותי קרקע מפותחים, ומדובר בחברה שיודעת לתת יותר ערך ללקוח בכל הקשור לעולם התיירות (חבילות נופש, מלונות, השכרת רכב) – ושם הרווחיות הפוטנציאלית גבוהה יותר. כמו כן שילוב של שתי החברות יוכל לחסוך עלויות תפעול מפני שהן יוכלו לחלוק מטה משותף ושירותים נוספים.
בינואר האחרון הוערך שווייה של ארקיע ב-100 מיליון שקל. שווי השוק של אל על עומד כיום על כ-600 מיליון שקל.

בשנים האחרונות היו פרסומים שלפיהם אל על, ארקיע וישראייר נמצאות בדרך למיזוג בצורה כזו או אחרת. אולם עד עתה כל המגעים הללו הסתיימו ללא תוצאות. כמו כן ייתכן שהמגעים בין שתי החברות מתקיימים כדי לאותת לאוצר כי הן מוכנות "ללכת רחוק" לטובת חבילות הפיצויים מהמדינה – כלומר מדובר בחלק מהמו"מ.

כזכור, לפני כשנה נכנס אלי רוזנברג איש העסקים החרדי מאנגליה לשמש בעלים חדש לחברה לאחר שרכש כ־%43 מחברת התעופה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים