שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » תהליך רכישת קרקעות להשקעה: השלבים העלויות והבדיקות הנדרשות
נדל"ן
רכישת קרקע להשקעה יכולה להיות אסטרטגית השקעה מאוד משתלמת, המציעה פוטנציאל לגדילת ההון שלכם לטווח ארוך
קרקעות להשקעה | צילום: freepik

רכישת קרקעות להשקעה מצריכה היכרות עם התחום וביצוע בדיקת נאותות יסודית, על מנת שההשקעה אכן תוכל להניב את התשואה המיוחלת. בשורות הבאות נציג את השלבים החיוניים בעת רכישת קרקע להשקעה, כמו גם מהן הבדיקות שאסור לוותר עליהן לפני קניית קרקע.  

השלבים בתהליך רכישת קרקע להשקעה

איתור קרקע רלוונטית בפרויקט אטרקטיבי

השלב הראשון בתהליך רכישת קרקע להשקעה הוא, כמובן, זיהוי מגרש מתאים. על מנת שפוטנציאל התשואה יהיה כמה שיותר גדול,מומלץ לרכוש קרקע חקלאית, ואך ורק באזורי ביקוש. ככל שהקרקע צמודה יותר לאזורי יישוב קיימים, ובסמיכות לתשתיות קיימות, קיים אינטרס לרשות המקומית לקדם את פיתוח השטח שבו ממוקמת הקרקע, והדבר ייתן לכם וודאות גבוהה יותר כמשקיעים.  

עוד מבחזית החדשות

לפני שמחליטים לבצע את העסקה, מהן הבדיקות שאסור לוותר עליהן לפני קניית קרקע?

  • בדיקת הייעוד של הקרקע: לכל קרקע בישראל יש ייעוד שהוגדר עבורה בתוכניות המתאר, והוא זה שמגדיר מה השימושים האפשריים בה. קרקע חקלאית היא קרקע שכרגע הייעוד שלה מאפשר פיתוח חקלאי בלבד, ועל כן היא תהיה זולה משמעותית, שכן נכון להיום לא ניתן לבנות עליה. יחד עם זאת, היתרון ברכישת קרקע חקלאית הוא פוטנציאל עליית הערך שלה. לאחר שיבוצע תהליך שינוי ייעוד, והקרקע תהפוך להיות קרקע שניתן לבנות עליה, ערכה יעלה באופן משמעותי, לעיתים אף במאות אחוזים. 
  • בדיקת התב"ע וצבע הקרקע: על מנת לוודא שאכן ניתן יהיה לבצע תהליך שינוי ייעוד, המכונה גם "הפשרת קרקע", צריך לבדוק את תוכנית המתאר ולוודא שהקרקע מסומנת בה כ"קרקע צהובה". קרקע צהובה היא קרקע שהוגדרה למטרות מגורים, מה שאומר שניתן יהיה לשנות את ייעוד הקרקע למטרות בניה. קרקע ירוקה לעומת זאת, משמעותה שטחים למטרות חקלאות, ולכן יש להיזהר מרכישה של קרקע כזאת, שכן לא ניתן יהיה לשנות את הייעוד שלה ואתם תישארו עם קרקע שלא ניתן יהיה לבנות עליה.
  • בדיקת הסטטוס התכנוני: תהליך שינוי יעוד הינו תהליך בירוקרטי מורכב המצריך קבלת אישור ממספר גורמים, ועל כן עשוי להימשך זמן רב. על מנת להגדיל את הוודאות עבורכם כמשקיעים, ולקצר את משך הזמן עד לסיום התהליך ועליית הערך הרצויה, מומלץ לרכוש קרקע שכבר החלה תהליכי שינוי ייעוד וכבר עברה חלק מהמשוכות הבירוקרטיות. 
  • בדיקת הזכויות הקיימות על הקרקע: לפני רכישת הקרקע, חשוב מאוד לעיין בכל התיעוד הקיים על מנת לבדוק האם ישנן זכויות קיימות על הקרקע, אשר יכולות להשפיע משמעותית על פוטנציאל הפיתוח שלה. כך למשל, זכויות שימוש לטובת גורמים שונים או שיעבוד של הקרקע. במידה שמתגלה שישנן זכויות קיימות, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי על מנת להבין את כל המשמעויות. 

מעוניינים במידע נוסף בנושא? באתר הזה תמצאו מדריכים מקיפים על קרקעות להשקעה בישראל.

מהו טווח המחירים של קרקעות למכירה בישראל?

מחיר הקרקע נגזר מהשימושים שניתן לעשות בה כרגע, כאשר קרקע זמינה לבניה תעלה משמעותית יותר מקרקע חקלאית, ובאזורי ביקוש יכול להגיע לעלות של כמה מיליונים. לעומת זאת, עבור קרקעות שאינן זמינות לבנייה, טווח המחירים ינוע בדרך כלל בין 200,000 ש"ח ל-500,000 ש"ח ליחידת קרקע. קחו בחשבון שבהם הביקוש גבוה מאוד, דוגמת תל אביב, המחירים יכולים להיות גבוהים משמעותית.

כאמור, רכישת קרקע להשקעה יכולה להיות כדאית מאוד, כאשר מבצעים את הרכישה באופן זהיר ונכון. מכיוון שיש צורך בהבנה של התחום ובשל משך הליך הפשרת הקרקע, מומלץ לרכוש קרקע שכבר נמצאת בתהליכי שינוי ייעוד, מיזם מוכר אשר כבר ליווה תהליכים דומים בהצלחה בעבר. הדבר יוכל לתת לכם ודאות גבוהה יותר, שבתוך מספר שנים הקרקע אכן תוכל להניב לכם תשואה משמעותית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים