שיתוף
תגובות
חדשות » רשמית: ביידן יגיע מחר לישראל | עזה: פרס כספי של 250 אלף דולר למידע על החטופים
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
נשיא ארה"ב יגיע לביקור הזדהות | מחיר הביקור התחייבות לחבילת סוע הומניטרי לעזה | מזכיר המדינה בלינקן השתתף אמש ב"קבינט המלחמה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה״ב ג׳ו ביידן, ארכיון | צילום: לע״מ

הודעות הופצו לתושבים בעזה שלפיהן מוצע פרס כספי של 250 אלף דולר למי שיביא מידע על מיקום החטופים. בשב"כ ובצה"ל מסרבים לאשר או להכחיש שהם עומדים מאחורי המהלך או מה תוצאותיו, אך גורמי ביטחון אומרים שיש "מאמצים רבים ומגוונים של גורמים שונים להשבת החטופים".

הודעות הופצו לתושבים בעזה שלפיהן מוצע פרס כספי של 250 אלף דולר למי שיביא מידע על מיקום החטופים. בשב"כ ובצה"ל מסרבים לאשר או להכחיש שהם עומדים מאחורי המהלך או מה תוצאותיו, אך גורמי ביטחון אומרים שיש "מאמצים רבים ומגוונים של גורמים שונים להשבת החטופים".

עוד מבחזית החדשות

המדינה לא מעבירה תקציבים למיגון – בית החולים ברזילי פנה לבקשת תרומות מהעולם. מאז תחילת המלחמה אשקלון עומדת במרכז המלחמה וסופגת מטחי ירי כבדים יותר מכל עיר אחרת בישראל. ואולם, לאחר שנים של הבטחות, חלקים נרחבים בבית החולים ברזילי שבעיר עדיין לא ממוגנים. המדינה ומשרד הבריאות לא מתכוונים בשלב זה למגן באופן מלא את בית החולים, וקברניטיו נאלצים לקושש תרומות, בעיקר מיהדות ארצות־הברית, לצורך השלמת המיגון וגם לצורך ציוד חסר. בימים אלו פונים בבית החולים לתרומות לשם השלמת הבנייה של הפגייה הממוגנת ומכון הדיאליזה – וגם עבור ציוד. מאז תחילת המלחמה שימש בית החולים ברזילי אחד ממוקדי הטיפול המרכזיים בפצועי הטבח בעוטף עזה ובחיילים והחיילות שנפצעו בקרבות. למעשה, קרוב ל־800 בני אדם טופלו בו מאז פרצה המלחמה. עדות כואבת לעובדה שבית החולים נמצא בחזית וחשוף יותר מכל התקבלה רק בשבוע שעבר, כאשר בית החולים ספג פגיעה ישירה.

דובר צה"ל הודיע כי במהלך היממה האחרונה חיל האוויר תקף יותר מ-200 תשתיות טרור צבאיות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.
"מטוסי קרב תקפו מפקדות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועה וחיסלו פעילי טרור. כמו כן, נתקף בנק המשמש את ארגון הטרור חמאס למימון טרור ברצועת עזה וכמה מנהרות טרור תת-קרקעיות בשטח הרצועה. בנוסף, בימים האחרונים לוחמי זרוע הים תקפו באמצעות חימוש מדויק כמה מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, הכוללות מפקדות מבצעיות במרכז העיר עזה ומחסנים המכילים אמצעי לחימה", נמסר.

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, אמר כי כמעט חצי מיליון ישראלים נעקרו מבתיהם מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. הוא ציין כי מדובר בתושבים שפונו מאזור הדרום בעוטף עזה, כמו גם כ-20 יישובים סמוך לגבול עם לבנון.

גורמים המעורים בפרטים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל ביקשה מארה"ב סיוע חירום בהיקף של 10 מיליארד דולר. לפי הדיווח, בבית הלבן מגבשים כעת הצעת חוק כדי לספק את הסיוע לישראל, שתקשור בינו לבין הסיוע שממשל ביידן מבקש להעניק גם לאוקראינה. העובדה הזו עשויה אולי להקשות על אישור החבילה בבית הנבחרים, שם לרפובליקנים יש רוב וחלקם מביעים התנגדות לסיוע לקייב – אולם לפי הדיווח ההצעה תכלול גם הקצאת כספים לביצור הגבול הדרומי בין ארה"ב למקסיקו, דרישה מרכזית שמשמיעים הרפובליקנים.

עוד מבחזית החדשות

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי חושף פרטים נוספים על ביקור ביידן במזרח התיכון, שיגיע לישראל ביום רביעי. הוא אמר כי מטרת הביקור היא שביידן יקבל "עדכון" על האסטרטגיה של ישראל במלחמה ועל תוכנית הפעולה הצבאית שלה. "ביידן מצפה לשמוע מהישראלים מה הם צריכים", ציין. קירבי הוסיף כי אחרי הביקור בישראל, ביידן ימשיך לירדן וייפגש שם עם המלך עבדאללה, עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בהצהרתו הלילה ציין מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן כי בדיונים שערך הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי "קבינט המלחמה" סוכם על גיבוש תוכנית להעברת סיוע לאזרחים ברצועת עזה. לדבריו, "קריטי" שהסיוע הזה יזרום לעזה בהקדם האפשרי. הדיון בקריה בתל אביב נמשך יותר משבע שעות, ובסביבות 2:30 לפנות בוקר דווח שבלינקן עזב אותו. רק בתום הדיון שבו סוכמה התוכנית הזו, הודיע בלינקן על ביקורו מחר של הנשיא ג'ו ביידן בישראל. הוא אמר כי בביקורו, ביידן ינסה להבין מישראל כיצד היא פועלת במטרה לצמצם את הפגיעה באזרחים במסגרת התקיפות נגד חמאס ושאר ארגוני הטרור בעזה, כמו גם מתן אפשרות להכנסת סיוע הומניטרי לאזרחים שם – "באופן שלא יטיב עם חמאס" כלשונו.
מזכיר המדינה ציין כי במהלך ביקורו ביידן יזהיר פעם נוספת "כל גורם באזור ששוקל לנצל את המשבר הנוכחי כדי לתקוף את ישראל".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת מפי עד ראייה בעיר אל-עריש שבחצי האי סיני כי המשאיות עם ציוד הומניטרי שהמתינו שם כדי להיכנס לרצועת עזה דרך מעבר רפיח – ולשלוח סיוע לאזרחים העזתים – החלו לנוע לקראת מעבר הגבול. ברויטרס מדגישים כי לא ברור עדיין אם המעבר אכן נפתח, כשברקע המגעים שהתנהלו לאורך היממה האחרונה – במעורבות ישראל, מצרים, ארה"ב וכנראה גם חמאס – בנוגע להסכם שיספק מסדרון הומניטרי בדרום הרצועה. ארה"ב פועלת לפתוח את המעבר גם כדי לאפשר לאזרחים זרים להימלט דרכו מעזה למצרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים