שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » פיצוץ בין טאבולה ואאוטבריין ביטל את המיזוג
פשיטה על ynet
טאבולה הציגה זינוק בהכנסות וביקשה לשלם לאאוטבריין רק 100 מיליון דולר – והעסקה התפוצצה • אתמול נודע כי חוקרי רשות החברות פשטו על משרדי ynet
פרסום משתלב | צילום: בחזית מדיה

מיזוג הענק של טאבולה ואאוטבריין לא תושלם ותפורק, לאחר שהמו"מ התפוצץ אמש (ג') בשל בקשת אחד הצדדים לפתוח כמה תנאים בחלק מהעסקה.

המיזוג של שתי חברות ההייטק הישראליות נחתם באוקטובר 2019 בכפוף לאישורים רגולטוריים. לפי ההסכם, בעלי המניות של אאוטבריין יקבלו 30% ממניות החברה המאוחדת, ו-250 מיליון דולר במזומן, בהתאם לחלקם בחברה. אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל אאוטבריין, היה אמור לעמוד בסופו של דבר בראשה של החברה הממוזגת שהייתה אמורה להכיל 2,250 עובדים.

שתי החברות פועלות בתחום של המלצות תוכן והן נחשבות למתחרות עיקשות. הסיבה שהמיזוג טרם יצא לפועל היא ההמתנה הארוכה לאישורים מרשויות הגבלי עסקים ברחבי העולם. כך, בארה"ב ובגרמניה אומנם כבר אישרו את העסקה, אך בישראל ובבריטניה טרם עשו זאת.

מאחורי פיצוץ העסקה עומד ניסיונה של טאבולה לשפר את תנאיה, אך קיימות גרסאות שונות לגבי מה שהביא אותה לכך.

גורם שמעורה בפרטים מציג גרסה לפיה הביצועים של טאבולה בתקופת המשבר היו טובים משמעותית מאלה של אאוטבריין. לכן ביקשה טאבולה להפחית את רכיב המזומן בעסקה ל-100 מיליון דולר.

"טאבולה תצמח השנה בעשרות אחוזים, והשנה הזאת תהיה עבורה טובה יותר משלוש השנים שקדמו להן יחד", אמר הגורם. "מבחינת רווחיות תפעולית, טאבולה הרוויחה בחודש וחצי סכום ששקול לרווח תפעולי של אאוטבריין במשך כשנה. זה הפך להיות גורם מהותי בתקופת הקורונה". לפי גורם אחר, אאוטבריין צומחת השנה ב-20%.

עם זאת, קיימת גם גרסה שונה. לפי אחד הגורמים, הבנקים לא הסכימו להאריך לטאבולה את הסכם המימון לעסקה שפגה בחודש שעבר. בטאבולה, כך טען אותו גורם, רצו לשלם לאאוטבריין במניות בלבד, מכיוון שלא היו יכולים להשיג מימון לעסקה. על כך אמר סינגולדה בתגובה: "אני לא רוצה לחלוק פרטים, אבל לומר שנכשלנו בגיוס כסף זה שקר".

ברקע הפיצוץ, הודע אמש (ג') כי הסיבה לאי-מתן אישור רשות החברות למיזוג עד כה, נובעת מחשדות הנבדקות ברשות, לפיהן הצדדים תיאמו ביניהם בניגוד לחוק.

במסגרת החקירה, הגיעו חוקרי רשות התחרות למשרדי אתר ynet בראשון לציון וחקרו בכירים בהנהלת קבוצת 'ידיעות אחרונות'. במסגרת הפשיטה, נלקח לחקירה מנכ"ל ynet ברק קלמנוביץ, והמחשב והטלפון האישי שלו הוחרמו.

בשלב זה לא ברור מהן החשדות שבגינן פתחה רשות התחרות בחקירה. ההערכות הן כי החשד מתמקד לכאורה בתיאום בין שתי החברות שהחל אף על פי שהמיזוג טרם אושר. ככל הידוע, קלמנוביץ' עצמו הביע כאמור את עמדתו בפני רשות התחרות בעד המיזוג, אך לא ברור האם יש קשר בין עמדה זו לבין החשדות נגדו. אתר ynet עצמו עובד עם טאבולה במשך זמן רב, בעוד אתרים אחרים עובדים עם המתחרה אאוטבריין.

מאאוטבריין נמסר בתגובה: "החברה אינה מודעת לכל חקירה הקשורה אליה".

ברשות התחרות סירבו להתייחס לחקירה המתנהלת. טרם נמסרו תגובות Ynet וטאבולה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים