שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » כ-1000 יהודים עלו להר הבית בחג: ירדן טוענת "זה מקום למוסלמים"
מאות יהודים עלו היום להר הבית עם אבטחה כבדה | למרות המתיחות לא נרשמו עימותים | ירדן והרשות הפלסטינית האשימו: "ישראל מנסה לשנות את הסטטוס-קוו"
הר הבית | צילום: Jorge Fernández Salas - Unsplash

כ-1000 יהודים עלו הבוקר (ראשון) להר הבית. על פי מנהלת הר הבית, 1,041 יהודים עלו להר מתחילת החג – עלייה של 43% במספר העולים להר בפסח. המבקרים, שעלו להר דרך שער המוגרבים, אובטחו על ידי כוחות מתוגברים של המשטרה, ועל אף המתיחות הסתיימה ללא עימותים חריגים.

במקביל לעלייה להר הבית נערך ברחבת הכותל המערבי מעמד ברכת כהנים. בתום האירועים נסגר שער המוגרבים למעבר יהודים ותיירים.

עוד מבחזית החדשות

ירדן גינתה היום פעם נוספת את ישראל, בהודעה שפרסם משרד החוץ הירדני נכתב: "אנו מגנים את הפריצות התכופות למסגד אל-אקצא תחת ליווי אבטחה כבדה של משטרת ישראל, דבר שמהווה הפרה של הסטטוס-קוו ההיסטורי והחוקי במתחם הר הבית".

משרד החוץ הירדני הדגיש כי "מסגד אל-אקצא, על כל 144 הדונמים שלו, הוא מקום תפילה למוסלמים, וכי הנהלת הוואקף הירדני הכפופה למשרד החוץ בירדן היא הגוף היחיד שיש לו סמכות וידע לנהל את ענייני המסגד, בכלל זאת ניהול הכניסה אליו ודאגה לביטחון המתפללים. אם ישראל תפסיק את התוקפנות שלה במקום ותסיר את המגבלות ששמה על הוואקף ואנשיו".

עוד האשימה ירדן את ישראל כי היא "אחראית להסלמה בירושלים ובכל אדמות פלסטין, ואחראית על המצב שעשוי להתדרדר אם לא תפסיק את הפריצות למסגד אל-אקצא, ואת הקושי שהיא מערימה על המתפללים בימי רמדאן. על ישראל לכבד את החוק הבינלאומי ולהימנע מכל מהלך שעשוי לפגוע בקדושת האתרים הדתיים, ולהפסיק כל ניסיון לשנות את הסטטוס-קוו במקום".

גם משרד החוץ הפלסטיני גינה את ישראל ואת "המשך הפגיעה במסגד אל-אקצא המבורך והמתפללים שמסתגרים בו", וכן את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אנו מגנים את מסעות ההסתה המתמשכים שפתחו קיצונים ובראשם השר הפשיסטי בן גביר, אשר קורא לשנות את הסטטוס-קוו של המסגד, כמו גם את פעולות ההסתה נגד הנוכחות הפלסטינית כולה, הנצחת פלישות והרחבת מעגל המשתתפים, מה שמתבטא בבירור מהגידול המשמעותי במספר הנכנסים".

עוד אמרו הפלסטינים כי: "המשרד רואה בתוקפנות ישראלית מתמשכת זו נגד מסגד אל-אקצא הרחבה של ניסיונות לשנות את המציאות המשפטית וההיסטורית הקיימת במטרה להנציח את חלוקתו הזמנית על ידי חלוקה מרחבית. זוהי גם התעלמות ישראלית רשמית מהנוכחות הערבית והאסלאמית. אנו מבקשים שהקהילה הבינלאומית תדרוש מממשלת ישראל לחדול מצעדי הדיכוי שלה ולעצור את הפלישות הפרובוקטיביות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים