שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » סוגי סרטונים לחיזוק המותג ולהעברת מסר
סרטונים כמקדם לעסק
מרבית החברות והארגונים בעולם עושים שימוש בסרטונים ייעודיים למטרות קידום ומכירה שיווקית לחברה | איך עושים זאת נכון ומהם האפשרויות הקיימות
| צילום: Vecteezy.com

סרטוני ווידיאו קצרים (מומלץ עד דקה וחצי) מהווים את אחד הפורמטים המוצלחים והיעילים ביותר להעברת מסרים מסוגים שונים: גם מורכבים ומעמיקים, וגם פשוטים ומובנים לכל, וגם אלה, המחזקים ובונים את המותג. לכן, מרבית החברות והארגונים בעולם עושים שימוש בסרטונים ייעודיים למטרות אלו, בהפקות מקצועיות של חברות המתמחות בכך. להלן כמה מסוגי הסרטונים העיקריים הקיימים בתחום אותם כדאי להכיר, אשר יכולים לתרום להעברת מסרים מסוגים שונים והן לחיזוק וקידום המותג.

סרטי מוצר

סרטונים אלו מציגים מוצר מסוים, בין אם מוצר שכבר קיים ומשווק ובין אם מוצר פוטנציאלי הנמצא בשלבי פיתוח שונים. במקרה של מוצר קיים סרטי מוצר אמורים להציג וויזואלית את המוצר עצמו ואת דרכי השימוש בו, כמו גם את יתרונותיו והפוטנציאל הגלום בשימוש בו. במקרה זה הסרטון יכלול לרוב צילומים של המוצר וחלקיו, כמו גם של לקוחות המשתמשים בו. במקרה של מוצר פוטנציאלי, סרטון מוצר עשוי להציג הדמיה מסוג זה או אחר של המוצר ושל דרכי השימוש הצפויים בו. קיימות דרכים רבות ומגוונות להציג מוצר מסוים, הן כאשר מדובר בצילום ובמוצר קיים והן כאשר מדובר בהדמיות ובמוצר פוטנציאלי או כזה הנמצא בשלבי פיתוח. סרטון טוב ילהיב את הצופים ויגרום להם להתעניין עוד באותו מוצר, ואולי אפילו כבר להתחיל לחשוב על לקנות אותו.

סרטי תדמית

סוג זה של סרטונים מיועד לקדם באופן ישיר את תדמית הארגון, להכניס את החברה/מותג לתודעת הקהל ולחזק את הקשר בין הצופים לבין מותג זה. לרוב, נראה בסרטי תדמית של חברות הצגה של פעילות החברה, החזון הכללי שלה, מטרותיה, הערך המוסף שהיא מביאה ללקוחותיה וכו'. כמו כן, לעיתים מוצגים בסרטי תדמית עובדי החברה, ה"פנים שלה", במטרה להציגם בפני קהל הצופים ולתת כאמור לארגון פנים אנושיות, עימם יוכל הקהל להתחבר.

סרטי הדרכה

סרטי הדרכה מופקים פעמים רבות למטרות פנים ארגוניות, למשל להדריך את העובדים כיצד להשתמש בציוד מסוים או כיצד לנהוג במצבים מסוימים. כמו כן, יכולים סרטי הדרכה לפנות גם כלפי חוץ, ללקוחות החברה, ולמשל להדריכם כיצד להשתמש במוצרי החברה, באפליקציה או בתוכנה שהחברה מייצרת. כך, יכולים סרטי הדרכה לשמש הן לצרכים פונקציונאליים (הדרכה טכנית) והן לצרכים מכירתיים ושיווקיים, מכיוון שתמיד ניתן לשלב מסר שיווקי גם אם מדובר בהדרכה. החלק השיווקי יהיה בהצגת יתרונותיו של המוצר למשתמש או באופן הפניה בסרטון. וכמובן, הנעה לפעולה בסופו.  גם כאן קיים מקום ליצירתיות ודמיון, במטרה ליצור סרטון אשר ישרת מטרות אלו בצורה הטובה ביותר. במקרים רבים נעשה שימוש באנימציה או הדמיות מסוגים שונים על מנת להבהיר ולפשט חלקים מסוימים בהדרכה. ולעיתים נשתמש בפרזנטור/ית שחקן/ית שיציגו את תוכן הסרטון בשילוב עם אלמנטים מונפשים שמחזקים את ההסבר.

בחירה בפורמט וידאו או אנימציה לסרטון

הן עבור סרטי תדמית והן עבור סרטי הדרכה או מוצר, קיימים פורמטים שונים בהם ניתן ליצור את הסרטון, כל אחד עם יתרונותיו שלו. לצד סרטונים מצולמים ניתן למצוא כיום שימוש נרחב בסרטוני אנימציה, הכוללים יתרונות מובנים מהותיים במקרים רבים (דוגמת אפשרות להציג דברים מורכבים ביותר, קלילות ואווירה הומוריסטית וכיוצ"ב), כמו גם בהדמיות מתקדמות מסוגים שונים.

על מנת להחליט על הפורמט וסוג הסרטון המתאים ביותר לצרכי החברה שלכם, מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע המתמחים בהפקת סרטונים לארגונים וחברות.

היכנסו לאתר סטודיו אנקה להפקת סרטי תדמית לפרוטפוליו סרטי מוצר והדרכה. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים