שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מלך הקיץ הישראלי: כל מה שלא ידעתם על אבטיח
לקראת הקיץ
מחקרים רבים גילו כי לאבטיח סגולות בריאותיות רבות כמו חיזוק המערכת החיסונית, שמירה על בריאות הלב, הקלה על מחלות קרוהן וקוליטיס ועוד
אבטיח אדום, מתוק ועסיסי | צילום: Amanda Lins - Unsplash

מלך הקיץ של ישראל הוא ללא ספק האבטיח. גם ילדים לא יסרבו לפרי האדום והמתוק הזה, אשר מלבד היותו מתוק, טעים ומרענן יש לו גם יתרונות בריאותיים רבים. את האבטיח ניתן לאכול כפי שהוא אך ניתן לשלב אותו גם בסלטים מתוקים או מלוחים, קינוחים, שייקים, משקאות ועוד.

מכיל כמות גדולה של ליקופן

הצבע האדום המרשים של האבטיח מגיע מליקופן , נוגד חמצון. מחקרים מראים שהליקופן עשוי לעכב את מחלות הסרטן והסוכרת כחלק מאורח חיים בריא. האבטיח מכיל יותר ליקופן מכל פרי או ירקות אחרים, אפילו עגבניות. אבטיח ללא גרעינים נוטה להכיל יותר ליקופן מאלה עם גרעינים.

מונע נזקי שמש?

פיגמנטים מסוימים עוזרים להגן על צמחים מפני השמש. למרבה הפלא, עצם האכילה שלהם עשויה להגן על העור לפחות במידה מסוימת. אבטיח עשוי להפחית את הסיכוי לנזקי השמש. קחו אותו לבילוי בים.

משפר את תפקוד הלב

אבטיח עשיר בחומצת אמינו הנקראת ציטרולין שמסייעת בהעברת הדם בגוף ויכולה להוריד את לחץ הדם. על פי מחקרים שנערכו בעולם, הליקופן שנמצא באבטיח עשוי להוריד את הסיכון להתקפי לב.

עוד מבחזית החדשות

מגן על המפרקים

האבטיח מכיל פיגמנט טבעי בשם בטא קריפטוקסנטין שעשוי להגן על המפרקים מפני דלקת. מחקרים הוכיחו כי לאורך זמן, זה יכול להפחית את הסיכוי לחלות בדלקת מפרקים שגרונית.

משפר את בריאות העיניים

רק פרוסה בינונית אחת של אבטיח, מכילה 9-11% מכמות וויטמין A שאשם צורך ביום. ויטמין זה הוא אחד המפתחות לשמירה על בריאות העיניים. מזונות הם הדרכים הטובות ביותר להשיג את כל הויטמינים והמינרלים שהגוף צריך.

הידרציה מתוקה באופן טבעי

אבטיח עסיסי מכיל 92% מים, כך שזו דרך פשוטה לשמור על כמות הנוזלים בגוף. כל תא בגוף צריך מים, ולכן אפילו מחסור קטן יכול לגרום להרגשה עייפה ולהתייבשות.

מרגיע את העור

אבטיח מכיל ויטמינים A, B6 ו-C שמסייעים לעור להישאר רך, חלק וגמיש. בגלל שהוא עמוס במים, האבטיח יכול לשמש גם כמסכת פנים מצוינת. מערבבים 1 כף מיץ אבטיח עם אותה כמות של יוגורט. מורחים על הפנים ומשאירים למשך 10 דקות שוטפים ומייבשים והעור נראה שוב מלא לחות.

מספק את מנת המתוק היומית

כוס גלידה מכילה כ-300 קלוריות. לעומת זאת אותה כמות של אבטיח מכילה 45.6 קלוריות בלבד. ובניגוד לקינוחים רבים אחרים, הוא נטול שומן, נטול כולסטרול, ואין בו נתרן. בנוסף, הנוזלים של האבטיח גורמים לשובע לזמן רב יותר. כדי להכין סורבה, טחכו מעט אבטיח בבלנדר, הוסיפו מעט ליים והכניסו למקפיא עד שהוא קופא.

משפר את ביצועי הפעילות הגופנית

תכולת המים הגבוהה של האבטיח, נוגדי החמצון וחומצות האמינו יעלות לאימון טוב יותר. הוא גם עשיר באשלגן, שיכול להפחית במידה ניכרת את ההתכווצויות בחדר הכושר. לגימת מיץ אבטיח אחרי אימון תחזיר את הלחות אחרי הזעה.

שומר על רמת סוכר מאוזנת בדם

לאבטיח יש אינדקס גליקמי (GI) של 80, בדומה לקערית קורנפלקס. אבל יש בו מעט פחמימות. זה אומר שהעומס הגליקמי שלו (כמה מהר הוא נכנס לזרם הדם שלך וכמה גלוקוז הוא יכול לייצר) הוא 5 בלבד.

מחזק את המערכת החיסונית

מנת אבטיח של 286 גרם מהווה יותר מ-25% מכמות ה-ויטמין C היומית המומלצת לאדם. מחקרים הראו שצריכת ויטמין C באמצעות פירות יכולה לעזור לקדם את ייצור הקולגן, חלבון חשוב מאוד לתאים שבגוף ולמערכת החיסון.

קל לעיכול

במצב של קרוהן או קוליטיס , הרשימה של מה לא לאכול במהלך התלקחות יכולה להיות ארוכה. את האבטיח אפשר לשים ברשימת ה"כן". הפרי הרך והבשרני שלו קל לעיכול אפילו למעי דלקתי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים