שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » "למרות המחיר – צופים כי שווי החברה יוכפל"
הרוכש של 'ישראייר'
איש העסקים הוותיק שלום חיים מממן את רכישת חברת התעופה מרווחי הנדל"ן בשנים האחרונות
מטוס של חברת ישראייר | צילום: Anton Volynets, שאטרסטוק

"למרות המחיר הגבוה ללא ספק – אנו צופים כי שווי החברה יוכפל בטווח הבינוני בעקבות מדיניות השמיים והפתוחים והמשך עליית נתח החבילות המוזלות", אומר יצרן המזון ומשקיע הנדל"ן החרדי שלום חיים, על רכישת חברת התעופה ישראייר.

בראיון לגלובס, מספר שלום חיים על ההתמחרות הישירה מול היזמים הדתיים יגאל דמרי ומוטי בן משה ועל רצונו בהפסקת הפעילות בשבתות וחגים.

יצוין, כי השליטה בחברת התעופה אל על נרכשה לא מכבר על ידי איש העסקים האמריקאי החרדי אלי רוזנברג, בעסקה שגרמה גם היא להרמת גבות במגזר העסקי הכללי.

שותפות אמיצה עם רמי לוי

שלום חיים רכש את ישראייר בשותפות עם איש העסקים רמי לוי, השותף הבכיר בעסקה. לשניים ידידות אמיצה מזה שנים, בעקבות פעילות עסקית משותפת בענף המזון. שלום חיים, יו"ר ובעלי טעמן, נחשב בשנים האחרונות לאחד מיצרני המזון הפרטיים הגדולים בארץ, תוך התמחות בשוק הדתי והחרדי. לחברה קווי ייצור מיוחדים במוצרי יין, תוך חדירה מרשימה לשוקי ייצוא מסורתיים.

כ-23% ממוצרי טעמן, לפי הערכה חיצונית, משווקים לרשת השקמה רמי לוי, הפעילה בין השאר, בסמוך לריכוזים חרדיים בירושלים ובפריפריה.

רווחים מהשקעות נדל"ן

ההשקעה בישראייר, תמומן על ידי שלום חיים בעיקר מרווחי השקעות מוצלחות בנדל"ן שביצע בעשור האחרון. ההשקעות בוצעו באופן עצמאי ובשותפויות אד-הוק עם גורמים בכירים בענף, כגון חברת קרסו נדל"ן.

מניות השליטה בישראייר (51%), הועברו השבוע לידי החברה הבורסאית בי.ג'י.איי, בבעלות משותפת של רמי לוי ושלום חיים וכן לידי רמי לוי אישית (24%). 25% נוספים מוחזקים בשלב זה בידי נאמן אי.די.בי ויועברו לידי מחזיקי אג"ח ט' אי.די.בי, בעלת ישראייר עד לביצוע הליכי הפירוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים