שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » למי מתאים ללמוד תואר הנדסאי?
ישראל נחשבת לאחת מהמדינות המשכילות ביותר בקרב מדינות ה-OECD ובכל העולם, ורבים מהצעירים והצעירות נרשמים ללימודים במוסדות השונים להשכלה גבוהה
לימודי תואר .M.B.A | צילום: FREEPIK

בשנים האחרונות ניתן להבחין בעלייה במספר הסטודנטים והסטודנטיות במוסדות להשכלה גבוהה, וידוע לכל כי ניתן ללמוד באוניברסיטאות ובמכללות השונות הנמצאות בפריסה ארצית רחבה.

צעירים שמחפשים מה ללמוד כדי לרכוש מקצוע לחיים נתקלים במושגים חדשים ולא מוכרים, וכאשר הם מעוניינים לרכוש השכלה בתחומי ההנדסה עליהם לבחור בין מסלולי הלימוד לתואר ראשון בתחום הנדסי כלשהו לבין מסלולי הלימוד להכשרה מקצועית של הנדסאים. 

מדריך נבוכים – מה ההבדל בין הנדסאי למהנדס

כאמור, צעירים רבים בישראל מתלבטים בין לימודי הנדסאי לבין לימודים לתואר ראשון בהנדסה, לכן חשוב לדעת כי ההבדלים המרכזיים בין שני מסלולי הלימוד הם משך הלימודים וסוג התעודה שמקבלים בסיום הלימודים.

עוד מבחזית החדשות

מהנדס הוא איש מקצוע בעל השכלה אקדמית, הוא לומד לפחות 4 שנים באקדמיה ובסיום המסלול הוא מקבל תואר ראשון המוענק בפיקוח המועצה להשכלה גבוהה. הנדסאי הוא איש מקצוע מיומן שמסיים בהצלחה מסלול לימודים הנמשך כשנתיים במסלול יום או שלוש שנים במסלול ערב, ובסיום הלימודים הוא מקבל דיפלומה של תואר טכנולוגי מטעם מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע).

התואר הטכנולוגי קוסם לרבים מהצעירים מאחר שתנאי הקבלה נוחים יותר לעומת תנאי הקבלה המאתגרים לתואר ראשון בהנדסה. בנוסף לזאת, רבים מעוניינים לסיים את הלימודים בפרק הזמן הקצר ביותר כדי להתחיל לעבוד ולהתפרנס בכבוד. 

נניח ואדם מעוניין לפתח קריירה בתחום הסאונד, במקרה זה באפשרותו להירשם ללימודי תואר ראשון בהנדסת קול ועליו להשקיע 4 שנים כדי לקבל את התואר, אך יש באפשרותו ללמוד שנתיים בלבד ולקבל תואר הנדסאי סאונד המהווה מקפצה לקריירה. כך הוא יוצא לשוק העבודה תוך זמן קצר ובנוסף הוא זוכה להתנסות מעשית המקנה לו יתרונות רבים בקרב המעסיקים.

למי מתאים לימודי הנדסאי?

באופן כללי, הלימודים לדיפלומת הנדסאי מתאימים בעיקר לצעירים (וכמובן גם לצעירות) בעלי רקע טכנולוגי מסוים וחשיבה ריאלית. יש מגוון מסלולי לימוד להכשרת הנדסאים, למשל לימודי הנדסאי קול, לימודי הנדסאי תוכנה, לימודי הנדסאי מכונות ועוד.

מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי מתאים לצעירים שרוצים להשתלב בשוק העבודה בזמן הקצר ביותר ולא להשקיע 4 שנים באקדמיה. כמו כן, לימודי הנדסאי מתאימים לאנשים עובדים מאחר שניתן ללמוד במסלול ערב ולשלב בין עבודה ללימודים. בתוך כך, חשוב לזכור כי תנאי הקבלה ללימודי הנדסה אינם קלים ויש צעירים שלא עומדים בתנאי הסף, לכן הם יכולים לבחור בלימודי הנדסאים ובסיום המסלול באפשרותם להמשיך ללמוד לתואר ראשון בהנדסה ולקבל הכרה בחלק מהקורסים.

שפע אפשרויות תעסוקה

ההכשרה המקצועית של הנדסאים החלה בשנות ה-60 של המאה הקודמת כאשר המשק הישראלי היה זקוק לכמות עצומה של מהנדסים. כדי לענות על הביקושים הרבים במשק המדינה החליטה לפתח ולקדם תוכנית לימודים מקוצרת וממוקדת יותר להכשרת הנדסאים. בשנת 2012 השווה המעמד של ההנדסי למעמד של המהנדסים וכיום ההנדסאים הפכו לכוח אדם מבוקש בקרב כל המעסיקים והם זוכים לשלל אפשרויות תעסוקה.

כך לדוגמה, בוגרי הנדסאי סאונד זוכים להצעות עבודה עוד בטרם הם קיבלו את הדיפלומה, וגם בתחומי לימוד אחרים המגמה דומה. בוגרי הנדסאים משתלבים במהירות בשוק העבודה במגוון חברות במגזר הפרטי והציבורי, מפעלים, ארגונים, משרדי ממשלה וכו', והנדסאי יכול לעבוד כשכיר או כעצמאי. יש לציין כי רבים מהמעסיקים במשק המקומי, ובהם גם מעסיקים בתעשיית ההייטק, מעדיפים לגייס מועמדים בעלי תואר הנדסאי בגלל ההתנסות המעשית של בוגרי המסלול, וכדאי לזכור זאת כאשר בוחרים מה ללמוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים