שיתוף
תגובות
כלכלה » הכלכלה החרדית » לא תאמינו כמה חרדים יש בשירות הציבורי
האפליה נמשכת
ברקע משבר הקורונה ואי הבנתה של הפקידות הציבורית את צרכי המגזר החרדי, חשף ח"כ מיכאל מלכיאלי את המספרים המדאיגים שמוכיחים – אפליית החרדים נמשכת
חרדים באקדמיה, ארכיון | צילום: יח"צ

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס חשף אמש נתונים מטרידים מתוך דו"ח מבקר המדינה, המראים כי לא קודם דבר בנושא החוק שחוקק שר הפנים אריה דרעי לפני כמה שנים לאפליה מתקנת לחרדים, ואפליית החרדים בשירות הציבורי נמשכת כפי שהייתה.

כזכור, הצעת חוק שיזם בעבר השר דרעי, שאף שאושרה ונכנסה זה מכבר לתוקף, לאפליה מתקנת לחרדים בשירות הציבורי, הגדיר יעדים שלפיהם במהלך שנה זו היו אמורים החרדים להוות 7% מסך העובדים הציבוריים. בפועל, אחוז המועסקים החרדים עומד כיום על 1.2% בלבד.

ח"כ מלכיאלי דרש לקיים דיון דחוף בועדת הכספים ולשקול צעדים שיחייבו את מערך גיוס כוח האדם בשירות הציבורי להטמיע חרדים בעבודה. "תם העידן שבו אנחנו החרדים חוטבי עצים ושואבי מים. בתקופה האחרונה, לנוכח המשבר הכלכלי החריף במשק, התברר הכוח המשמעותי של הפקידות הציבורית, בדגש על אגף התקציבים באוצר, שלטענת רבים יש לו השפעה עצומה על העזרה היחסית דלה שהגישה המדינה לבעלי העסקים ולעובדים הרבים שפוטרו".

מלכיאלי הוסיף ונימק את בקשתו, בשל "העובדה שאין חרדים בעמדות מפתח, כמו למשל אגף התקציבים, ישנה השפעה שלילית על היכולת של פקידים אלו להבין את הצרכים הייחודים של המשפחות החרדיות, בדגש על תקופות משבר כמו משבר הקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים