שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » ונציה תחל לגבות 'מס תיירות' החל מהקיץ הבא
בשל עומס
התכנית גובשה בעקבות עומס התיירים שגרם לערים שונות ברחבי העולם להטיל מס תיירות בשנים האחרונות כדי לווסת את כניסת המבקרים הזרים
תגיות: ,
ונציה | צילום: Yasony, שאטרסטוק

העיר ונציה באיטליה הודיעה על כוונתה לגבות דמי כניסה החל מהקיץ הבא (2022), שישמשו כ'מס תיירים', זאת בעקבות עומס התיירים שגרם לערים שונות ברחבי העולם להטיל מס תיירות בשנים האחרונות כדי לווסת את כניסת המבקרים הזרים.

העיר האיטלקית נחשבת לאחד מיעדי התיירות האטרקטיביים בעולם והיטל התיירות תוכנן בה כבר לפני שנתיים כדי שייכנס לתוקפו ב-2020 ויאפשר שליטה בזרם התיירים שרק הלך וגדל עם השנים והעיב על תושבי המקום המקומיים. בעקבות משבר הקורונה נדחתה התכנית וכעת, לאור ההתאוששות ההדרגתית, התקבלה ההחלטה להפעיל את 'מס התיירות' החל מקיץ 2022, בתקווה כי ירסן הגעת המונים וישפר את איכות החיים של התושבים המקומיים.

על פי הדיווח בעיתון "לה סטמפה", האיטלקי, המבקרים ידרשו להזמין את הביקור מראש והמכסות יקבעו על פי מספר הנכנסים. כאשר כניסה לוונציה צפויה לעלות בין 3 ל-10 יורו, בהתאם לעונה ולכמות התיירים הצפויה באותו יום.

בנוסף, בדרכי הגישה למרכז ההיסטורי ההומה של העיר, יוצבו מחסומי כניסה מסתובבים כדי לווסת את כמויות המבקרים. תושבים מקומיים, בני משפחה שלהם ותיירים שהזמינו מלון בוונציה, יהיו פטורים מתשלום דמי הכניסה.

בחודש שעבר מנעה איטליה הגעת אוניות שייט ללגונה בוונציה כדי למנוע תיירות יתר, וכעת מדובר בצעד מנע נוסף, אבל לא כולם מסכימים עם המהלכים, כך למשל חבר מועצת העיר מרקו גספרינטי הציע להגביל את הגישה רק לאזורים צפופים במיוחד, דוגמת כיכר סן מרקו, והזהיר: "המס הזה יהפוך את ונציה לעוד פארק שעשועים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים