שיתוף
תגובות
כלכלה » האקונומיסט: ישראל מהמדינות המובילות בעולם בצמיחה כלכלית בשנת 2022
האקונומיסט פרסם את דירוג המדינות שהפגינו את הביצועים הכלכלים הטובים בעולם לשנת 2022 | יוון התייצבה במקום הראשון ואחריה פורטוגל אירלנד וישראל
תל אביב | צילום: rasika108, שאטרסטוק

שבועון החדשות האקונומיסט היוצא לאור בלונדון, דירג את  הכלכלות שהפגינו את הביצועים הטובים בעולם בשנת 2022. מדינת ישראל ממוקמת במקום הרביעי ברשימה. לדעת העיתון "במזרח התיכון, ישראל נהנתה מהצלחה בשנת החולפת, על אף הכאוס הפוליטי".

המדד שיקלל חמישה מדדי מאקרו שונים. צמיחה, אינפלציה שנתית, רוחב האינפלציה, שוק המניות והחוב הממשלתי. כפי שנחשף בגלובס, יחס החוב תוצר של ישראל צנח השנה מ-68% לכ-60%. האינפלציה בשנה האחרונה אמנם הגיעה לרמה גבוהה של 5.3%, אך מדובר בכ-50% משיעור התייקרויות המחירים "בעולם העשיר", כפי שציין האקונומיסט.

עוד מבחזית החדשות

במקום הראשון בדירוג זכתה יוון, שאחרי הטלטלות הכלכליות שעברו עליה טרם פרוץ הקורונה, הצליחה השנה לכווץ את שיעור החוב הלאומי ב-16%. במקום השני ממוקמת פורטוגל ולאחריה אירלנד. ישראל כאמור נמצאת במקום הרביעי יחד עם ספרד.

רשימת הכלכלות המצטיינות כללה 34 מדינות, כשבמקום האחרון הייתה אסטוניה. כלכלות גדולות בעולם דורגו במקומות נמוכים יותר. ארצות הברית נמצאת במקום ה-20, עם צמיחה מזערית של 0.2%. גרמניה נמצאת במקום ה-30, עם אינפלציה גבוהה של 10%. 

ההשוואה הבין לאומית מצביעה על יתרון בשיעור האינפלציה במדינות שבהן האנרגיה לא מתבססת על גז ונפט הרוסי, כמו ישראל. כך גם ספרד, שרוכשת גז טבעי מאלג'יריה ועושה שימוש באנרגיה סולארית, רשמה עלייה מתונה יחסית של 5.7% במדד המחירים לצרכן, מתחילת השנה עד אוקטובר. מנגד, לטביה, התמודדה עם אינפלציה מטורפת של 20% בשל ההזדקקות שלה לאנרגיה הרוסית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים