שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אבידר סירב לתפקיד שר – יפעל לבד בכנסת
מרד בישראל ביתנו
חבר הכנסת ציפה לתפקיד משמעותי יותר משר במשרד האוצר. הוא יתמוך בהשבעת ממשלת בנט-לפיד, אך בהצבעות עתידיות עשוי להצביע בניגוד לעמדת ליברמן
תגיות:
אלי אבידר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו סירב להצעה להתמנות כשר במשרד האוצר, אך למרות זאת הוא הודיע כי יתמוך בהשבעה היום (ראשון) בממשלת בנט-לפיד. לאחר מכן הוא עשוי להצביע באופן עצמאי ולעיתים בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן.

בשיחות סגורות, אמר אבידר כי הוא "מאוכזב מאוד" מיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "אין לי שום עניין בתפקיד רק כדי שייקראו לי שר", הבהיר. "נעבור את ההשבעה היום, לא אהיה זה שאפיל אותה אבל אחר כך – כל האפשרויות על השולחן".

אבידר, שנחשב לחבר כנסת בולט במפלגה אחרי שלקח חלק פעיל בהפגנות בבלפור, זועם על ליברמן, ואמר למקורביו כי "מעתה והלאה סיעת ישראל ביתנו כבר לא מונה שבעה ח"כים אלא שישה וח"כ עצמאי אחד". יצוין כי בממשלת 61 שכל קול קובע, מרד כמו של אבידר עשוי להיות משמעותי.

משמעות הדבר היא כי כוחה של מפלגת ישראל ביתנו פוחת ל-6 מנדטים, מה שמחליש את עוצמת הסיעה ואת אחדות הקואליציה עוד בטרם יומה הראשון. בכך, תהפוך ישראל ביתנו, בדומה לימינה, למפלגה בה יש לספור את האצבעות באופן פרטני.

בישראל ביתנו הודיעו רשמית על חלוקת התפקידים:

אביגדור ליברמן – שר אוצר
עודד פורר – שר חקלאות, פריפריה ופיתוח הנגב והגליל
חמד עמאר – שר במשרד האוצר
אלכס קושניר- יו״ר ועדת הכספים
יוליה מלינובסקי – יו״ר ועדת רפורמות
יבגני סובה – יו״ר סיעה וסגן יו״ר הכנסת

כזכור, במאי 2016 התרחש אירוע דומה במפלגה, כאשר חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הודיעה על פרישתה בעקבות החלטתו של ליברמן להביא למינויה של סופה לנדבר לשרה בממשלה במקומה. זאת, למרות שלוי-אבקסיס דורגה במקום גבוה יותר מלנדבר ברשימה לכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים