שיתוף
תגובות
משפט » בני שטיינמץ נידון ל-5 שנות מאסר בשוויץ
המיליארדר הישראלי
איש העסקים צפוי לערער על גזר הדין, שמצא אותו אשם ב"העברת שוחד לבכירי ציבור זרים" וכן "בזיוף ובמרמה במסמכי תאגיד" סביב פרשת מכרה הברזל בגינאה
תגיות:
אזיקים | צילום: Atstock Productions, שאטרסטוק

איש העסקים והמיליארדר הישראלי בני שטיינמץ הורשע בעבירות שחיתות בבית משפט שווייצרי ונגזרו עליו חמש שנות מאסר. שטיינמץ, בעל אזרחות ישראלית וצרפתית, בן 64, שהונו מוערך בכמיליארד דולר והוא תושב ישראל, הורשע בעבירות הכוללות "העברת שוחד לבכירי ציבור זרים" וכן "מרמה וזיוף במסמכי תאגיד".

השופטים קבעו כי איש העסקים שילם שוחד בסך עשרה מיליון דולרים לנשיא גינאה לשעבר, לאסאנה קונטה, ואשתו כדי לקבל את הזיכיון לכרות במתחם המכונה "סימנדו", וקבעו כי ישלם קנס של 50 מיליון פרנק שוויצרי – כ-150 מיליון שקלים.

"פעילותם של הנאשמים השחיתה את הנשיא המנוח קונטה", כתב הרכב השופטים, "והיתה גם בעל השלכות חמורות בעבור גינאה". השופטת שעמדה בראש ההרכב גינתה את "טענות השווא" וה"טיעונים המופרכים" של ההגנה.

יחד עם שטיינמץ הורשע גם פרדריק סילינס, בעל השליטה לשעבר בחברת פנטלר, ששימשה על פי כתב האישום השוויצרי כצינור להעברת כספי השוחד. על סילינס הוטל עונש של 3.5 שנות מאסר וקנס של 5.5 מיליון פרנק שוויצרי.

מטעמו של שטיינמץ נמסר: "פסק הדין מנוגד לחלוטין לכללי הדין הבינלאומי, הוא אינו סופי וככזה אגיש ערעור עליו באופן מיידי. ההחלטה אינה משקפת את הדברים שנחשפו במהלך ששת ימי הדיונים: אין ולא היה הסכם או מעשה של שחיתות. במקרה זה ישנם רק עדים ששיקרו ושוחדו, עדים ששילמו להם בגין שקר, שלא הגיבו לזימונם לבית המשפט ולא ניתן היה לחקור אותם בחקירה צולבת".

"אני מגנה ומוחה על עשור שנים של מניפולציות ושקרים, חקירה שנערכה תוך הפרת זכויות ההגנה על ידי התובע מסקוטו. אני מגנה גם ובעיקר את מעשיו והשפעתו של ג'ורג' סורוס שפועל באופן מושחת וסירבתי לניסיונו לסחוט אותי. אני נחוש להמשיך ולהוכיח את חפותי ונשאר איתן ובטוח לחלוטין שהצדק ייצא לאור", לשון התגובה.

בחודש שעבר נידון שטיינמץ לחמש שנות מאסר ברומניה על חלקו בהונאת נדל"ן. הוא נעצר בשנת 2015 יחד עם טל זילברשטיין, יועץ אסטרטגי מוכר. לשניים יוחסה עסקת קרקעות פיקטיבית ברומניה, שנרשמה בסכום גבוה בהרבה מערכה האמיתי שלה, ומהעודפים שולמו לכאורה תשלומי שוחד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים