בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) התקיימה היום ישיבת ההתנעה הראשונה להקמת הרכבת הקלה בבאר שבע. הרכבת הקלה תחבר בין מוקדי תעסוקה, מסחר ושירותים מרכזיים בעיר ותגיע עד לקרית המודיעין המוקמת בימים אלה סמוך לצומת שוקת.
פרויקט הרכבת הקלה בבאר שבע יבוצע באמצעות חברת נתיבי ישראל, שהחלה כבר בהליך התכנון של הפרויקט. נתיבי ישראל צפויה לסיים את התכנון הראשוני של הקו הראשון עד לסוף השנה. תוואי הקו הראשון של הרכבת הקלה יהיה באורך של כ-25 קילומטרים והקמתו צפויה להסתיים בתוך כעשור.
על פי התכנית, הרכבת הקלה בבאר שבע תחבר בין מוקדי עניין עיקריים בעיר, בהם תחנות רכבת ישראל, אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה, עיריית באר שבע וקרית הממשלה, העיר העתיקה וקרית התקשוב. תוואי המסילה יכלול מקטע בינעירוני באורך של כעשרה קילומטרים לצד כביש 60, מבאר שבע ועד לקרית המודיעין.
במסגרת התכניות, תחנת הרכבת האוניברסיטה תהפוך למרכז תחבורתי משולב שיכלול את תחנת רכבת ישראל, תחנת רכבת קלה, מסוף אוטובוסים, חניון לכלי רכב ושבילי אופניים. כמו כן, יוקם חניון "חנה וסע" בתוואי הרכבת ומתחם תחזוקה ואחסון (דיפו).
תוואי הרכבת הקלה ישתלב עם פרויקטים תחבורתיים קיימים ועתידיים במטרופולין באר שבע. בשנים הקרובות יקבע סופית תוואי רשת הרכבות הקלות בהתאם לתכנית האסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר שבע, המתגבשת בימים אלה באמצעות חברת נתיבי איילון.
במשרד התחבורה מציינים, כי מדובר בשדרוג משמעותי של מערך התחבורה הציבורית בדרום הארץ, שיסייע לפיתוח המטרופולין כולו, לצמצום פערים והעמקת שוויון הזדמנויות לתושבי הפריפריה. "התכנית מצטרפת לשלושה מיזמי ענק המקודמים בימים אלה על ידי משרד התחבורה, במטרופולין באר שבע; קידום רכבת מהירה שתחבר את באר שבע לרשת המסילות המהירות, קידום מסילות הדרום שישמשו לנוסעים ולמטענים ותכנית אב אסטרטגית לתחבורה במטרופולין באר שבע", נכתב בהודעת המשרד.