ברגע האחרון נמנע הזינוק במחיר הדלק ב-33 אגורות לליטר, שהיה אמור להיות הלילה בחצות. לעת עתה יישאר המחיר ככל הנראה כפי שהיה עד עכשיו, בעקבות חתימת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על הפחתת מס הבלו. להחלטה קדם לחץ גדול מצד לשכת ראש הממשלה על משרד האוצר, כדי למצוא מקור תקציבי להפחתה זו.
בתחילת חודש ינואר הצהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על שורה של צעדי חירום להפחתת יוקר המחיה. אחד המרכזיים שבהם היה עצירת הזינוק במחיר הדלק.
עוד מבחזית החדשות
- מטח משמעותי של כטב"מים שוגרו אל עבר ישראל מכיוון עיראק
- "תהליכי עומק מדאיגים": בהרצליה ייאסר ללימוד במוסדות החינוך- ספר אזרחות המזוהה עם פורום קהלת
- איראן טוענת: ישראל ביצעה פעולה חשאית משמעותית במדינה
- תעלומת סינוואר: האם מנהיג חמאס חוסל? | גורמי מודיעין: מידע בלתי מבוסס
- מתקפה נוספת על החות'ים בתימן – הפעם על ידי הצבא האמריקני
ראש הממשלה אף הסביר כי למחיר הדלק השפעה רוחבית על כלל עליות המחירים במשק. הלילה הייתה אמורה ההכרזה לעמוד במבחן המציאות, שכן מחירי הדלק נקבעים על ידי ועדה עצמאית, שקבעה את עליית המחיר בשיעור של כ-33 אגורות לליטר, כך שהמחיר היה צפוי להיות 7.17 שקל לליטר בנזין 95 בתדלוק עצמי.
כאמור, ברגע האחרון נמנעה ההתייקרות, כאשר שר האוצר חתם על צו המפחית את מס הבלו. הצו ייכנס לתוקפו בתוך 48 שעות ויבטא הוזלה של מחיר הדלק, כפי שהוצגה על ידי נתניהו וסמוטריץ' במסיבת העיתונאים המשותפת.
לחתימה קדם לחץ כבד על אנשי האוצר. הבעיה הייתה כי מאחר ומדינת ישראל פועלת מתוקף תקציב המשכי, נזקקו באוצר ליצירתיות רבה כדי למצוא מקורות מימון להפחתת הבלו, בשווי של מאות מיליוני שקלים. המקור שנמצא בסופו של דבר הוא, בהפחתת ההפרשה לקרן מס רכוש, כפי שאושרה בוועדת הכספים.