שיתוף
תגובות
כלכלה » הבטיחו וקיימו: מחיר הדלק לא יעלה הלילה
מחיר הדלק שהיה צפוי לזנק הלילה בחצות ב-33 אגורות לליטר, יישאר כפי שהיה עד עכשיו | המהלך התאפשר בעקבות מציאת מקור תקציבי להפחתת מס הבלו
משאבת דלק | צילום: ThePowerPlant שאטרסטוק

ברגע האחרון נמנע הזינוק במחיר הדלק ב-33 אגורות לליטר, שהיה אמור להיות הלילה בחצות. לעת עתה יישאר המחיר ככל הנראה כפי שהיה עד עכשיו, בעקבות חתימת שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על הפחתת מס הבלו. להחלטה קדם לחץ גדול מצד לשכת ראש הממשלה על משרד האוצר, כדי למצוא מקור תקציבי להפחתה זו.

בתחילת חודש ינואר הצהירו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על שורה של צעדי חירום להפחתת יוקר המחיה. אחד המרכזיים שבהם היה עצירת הזינוק במחיר הדלק.

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה אף הסביר כי למחיר הדלק השפעה רוחבית על כלל עליות המחירים במשק. הלילה הייתה אמורה ההכרזה לעמוד במבחן המציאות, שכן מחירי הדלק נקבעים על ידי ועדה עצמאית, שקבעה את עליית המחיר בשיעור של כ-33 אגורות לליטר, כך שהמחיר היה צפוי להיות 7.17 שקל לליטר בנזין 95 בתדלוק עצמי.

כאמור, ברגע האחרון נמנעה ההתייקרות, כאשר שר האוצר חתם על צו המפחית את מס הבלו. הצו ייכנס לתוקפו בתוך 48 שעות ויבטא הוזלה של מחיר הדלק, כפי שהוצגה על ידי נתניהו וסמוטריץ' במסיבת העיתונאים המשותפת.

לחתימה קדם לחץ כבד על אנשי האוצר. הבעיה הייתה כי מאחר ומדינת ישראל פועלת מתוקף תקציב המשכי, נזקקו באוצר ליצירתיות רבה כדי למצוא מקורות מימון להפחתת הבלו, בשווי של מאות מיליוני שקלים. המקור שנמצא בסופו של דבר הוא, בהפחתת ההפרשה לקרן מס רכוש, כפי שאושרה בוועדת הכספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים