שיתוף
תגובות
חדשות » תקדים: רשות התחרות הכריזה על ויסוצקי כמונופול בשוק התה הירוק וחליטות הצמחים
במהלך בדיקה מעמיקה שנערכה בשנה וחצי האחרונות, עלה כי החלק של ויסוצקי במכירות תה ירוק וחליטות צמחים גבוה מ-70% ולכן היא מוגדרת בחוק כ"ספק גדול"
תה ירוק | צילום: MRS.Siwaporn, שאטרסטוק

בהחלטה תקדימית קבעה היום (שני) רשות התחרות, כי ויסוצקי היא בעלת מונופולין בשוק התה הירוק ובשוק חליטות הצמחים, לאחר בדיקה שנמשכה כשנה וחצי ובתום שימוע שנערך לחברה בחודשים האחרונים.

בבדיקה, מצאה רשות התחרות כי החלק של ויסוצקי במכירות התה הירוק וחליטות הצמחים לקמעונאים גבוה מ-70% מסך המכירות של המוצרים הללו בשוק. באופן תקדימי, החליטה הממונה להכריז על ויסוצקי כבעלת מונופולין גם בשל כוח שוק משמעותי בתה ירוק ובחליטות צמחים, שמאפשר לה לגבות מחירים גבוהים יותר מאשר ספקים מתחרים.

עוד מבחזית החדשות

בעקבות ההכרזה, ויסוצקי תוגדר כ"ספק גדול", כהגדרת המונח בחוק לקידום התחרות בענף המזון, ועל כן מעתה חלים עליה כלל החובות המושתים על ספקים גדולים מכוח חוק זה לגבי המוצרים המוכרזים. איסורים אלה כוללים, בין היתר, איסור להתערב בסידור המדפים ברשתות השיווק, איסור התניית מכירת מוצר מסוים ברכישת מוצר אחר ואיסור כולל על כל סוג של התערבות במחיר המוצר ללקוח הסופי ברשתות.

בחודש שעבר הודיע שר הכלכלה ניר ברקת כי יחל בהליך הדחה לממונה על התחרות עו"ד מיכל כהן. השר כתב בהודעה לתקשורת כי: "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת לטיפול בסוגיות הליבה של הרשות ובעיקר הגברת התחרות". מאז, נראה כי היחסים בין השר לממונה חזרו למסלולם, והיום כתב השר שהוא מצפה לצעדים נוספים בכיוון זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים