שיתוף
תגובות
כלכלה » תנובה מייקרת את רוב מוצרי החלב ב-4.7%
עליית המחירים במשק
בין המוצרים שיעלו, גבינות מלוחות, גבינות צהובות באריזה, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים | תנובה: "בשל התייקרות החלב הגולמי"
חלב תנובה | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

אם לא די בשלל המוצרים שהתייקרו עד עכשיו. היום פרסמה תנובה, קונצרן המזון הגדול בארץ, כי תעלה את המחירים של כמעט כל המוצרים הלא מפוקחים החל מיום רביעי הבא, 22 בנובמבר. שיעור ההתייקרות הממוצע יעמוד עלכ-4.7%. ההתייקרות הצפויה היא עבור הקמעונאים והם אלו שיקבעו כמה יעלו המוצרים לצרכן. בתגובה להודעת תנובה, אמרו ברשת שופרסל כי הם לא יאשרו לתנובה את המחירון החדש.

בין שלל המוצרים שתנובה מבקשת לייקר נמצאים הגבינות המלוחות, כמו פיראוס, גבינות צהובות ארוזות, כמו עמק, חמאה, מעדנים, משקאות חלב, יוגורטים ועוד. כמו כן יתייקרו חלק ממשקאות הסויה ושיבולת השועל), מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.

בתנובה הבהירו כי העלאת המחירים היא בשל התייקרות החלב הגולמי, על פי הודעת תנובה מחיר החלב הגולמי עלה ב-49 אגורות מאז 2019 והביאה לגידול של כ-400 מיליון שקל בהוצאות החברה. כמו כן ציינו בתנובה את התייקרות האנרגיה, הארנונה וסחורות שונות. מטעם תנובה נמסר כי "מדובר בעליה מידתית, במיוחד לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי, שעלה ב-24% מאז שנת 2019".

הודעתה של תנובה מגיעה במקביל לאישור הממשלה התייקרות של כ-5% במוצרים המפוקחים, וכן לאחר שטרה ומחלבות גד הודיעו גם הן על עלייה של כ-5% בממוצע במחירי המוצרים שהן משווקות. יש לציין כי רשתות השיווק מנהלות מלחמה סוערת נגד העלאות המחירים מצד הספקים הגדולים, וכך גם בתחום מוצרי החלב. כזכור טרה ומחלבות גד הפסיקו לספק סחורה לרשתות השיווק שלא הסכימו לעליית המחירים, והענף כולו חיכה למהלכים של תנובה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. בגלל המחירים שעלו אני לא קונה מוצרים של תנובה רק של חברות אחרות… מקווה שיהיו הרבה צרכנים נבונים והם יבינו שככה לא מרויחים הם מחלקים מענקים במיליונים ובוכים שהכל עלה ממש בושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים