שיתוף
תגובות
כלכלה » שר הכלכלה ניר ברקת הציג את תוכניתו להפחתת יוקר המחיה
שר הכלכלה ניר ברקת הציג לראש הממשלה את תוכניתו להפחתת יוקר המחיה והריכוזיות, בענף המזון ובענף יבואני הרכב | ברקת שואף לבטל את מכון התקנים הישראלי.
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת | צילום: דוברות

שר הכלכלה ניר ברקת הציג אמש (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את תוכניתו הכלכלית להפחתת הרגולציה והורדת המחירים, כחלק ממאמצי הממשלה להתמודד עם יוקר המחיה. ב"תוכנית חיסכון" נחשפו מספר סעיפים שהציג ברקת, המקודמים על ידי הצוות שהקים. ברקת מתמקד בענף המזון ובענף יבוא כלי הרכב, כדי להגביר בענפים אלו את התחרותיות.

בדיונים שערך ברקת עם כניסתו למשרד הכלכלה אמר לאנשי המשרד כי הוא אינו מרוצה מהפעולות שננקטו עד כה בתחום הגברת התחרותיות ופירוק המונופולים וקבוצות הריכוז. לדעת ברקת יש "תחושת השלמה עם יוקר המחיה, יוקר המזון והריכוזיות במשק". הדבר מצריך לדבריו "טיפול שורש אגרסיבי ונחוש".

עוד מבחזית החדשות

התוכנית של ברקת כוללת הגבלה על חברות מזון ריכוזיות. חברות ששולטות בנתח שוק משמעותי ביותר ממוצר אחד יפוצלו. כך למשל, מי שמחזיק בנתח שוק גדול בתחום הבשר, לא יוכל להחזיק בנתח שוק משמעותי נוסף בתחום המזון.

בנוסף מציעה התוכנית, לפרק את מכון התקנים הישראלי, לעבור לתקינה אירופית מלאה, להגביל את מספר המותגים שכל יבואן רכב רשאי לייבא, לאסור על יבואנים למכור חלפים לרכב ולהפריד את יבוא הרכב משירות המוסך.

תוכנית זו מבוססת על שתי רפורמות עליהם עובד צוות המשרד של ברקת. האחת, רפורמה להפחתת הריכוזיות והגדלת התחרות בין יבואני ויצרני מזון במטרה להוזיל את סל הקניות הישראלי ולקרב אותו לרמות המחירים של מדינות ה-OECD. השנייה, רפורמה בעולם יבואני הרכב, הנשלט על ידי מספר בודד של חברות. מחיר הרכבים וחלקי החילוף בישראל יקר מאוד ומכביד על הוצאות משק הבית.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. פרק את מונופול המדינה על מס הבלו
    זה יוזיל את השינוע שיתן רווח לסוחרים ממילא יוזילו לצרכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים