שיתוף
תגובות
כללי » שר האוצר חתם: נקודות זיכוי מס עבור ילדים – יורחב עד גיל 18
הטבת נקודות הזיכוי ממס עבור ילדים בגילאי 6-12 צפויה להסתיים בחודש הבא. משרד האוצר יאריך את ההטבה לפחות עד סוף 2024. יכול להגיע לתוספת של אלפי שקלים
יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: רפי בן חקון, לע״מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להעניק נקודות זיכוי עבור ילדים עד גיל 18. עלות תוספת נקודות הזיכוי לילדים מגיל 12 עד 18 תגיע ל-1.5 מיליארד שקל בשנה, שמצטרפים לעלות המשך מתן נקודות הזיכוי לילדים מגיל 6 עד 12. ההטבה הייתה הוראת שעה של הממשלה היוצאת והייתה צפויה להסתיים בחודש הבא. כך דווח ב-ynet

יצוין, כי עד למשכורת יוני לא ישולמו נקודות זיכוי ממס לילדים בגילאי 6 עד 18, ולכן משפחות רבות ישלמו מס גבוה יותר משנה שעברה. למרות זאת, במסגרת חוק ההסדרים הצמוד לתקציב המדינה לשנים 2023-24 שצפוי להיות מאושר סופית עד ל-23 במאי, יחוקק חוק, שמתן נקודות הזיכוי יהיה רטרואקטיבית מחודש ינואר 2023 ותהיה בתוקף בשלב זה עד לדצמבר 2024, בעלות כוללת של כשישה מיליארד שקל לשנתיים.

עוד מבחזית החדשות

תושבי ישראל זכאים לנקודות זיכוי ממס ההכנסה, שמפחיתות את גובה תשלום מס ההכנסה. הזכות הבסיסית עומדת על 2.25 נקודות לכל תושב, כששווי נקודה, נכון ל-2023 הוא 235 שקל לחודש, שהם 2,820 שקל לשנה. נשים זכאיות לחצי נקודה נוספת.

גבר תושב ישראל שלא היה זכאי לנקודות זיכוי אחרות, יוכל להתחיל ליהנות ממלוא ההטבה, כלומר תוספת של 235 שקל בחודש למשכורת נטו, אם הוא מרוויח קצת יותר מ-7,000 שקל ברוטו לחודש ומעלה. אישה תושבת ישראל שלא זכאית לנקודות זיכוי נוספות תוכל ליהנות מההטבה המלאה רק אם היא משתכרת קצת יותר מ-8,000 שקל ומעלה.

מנגד, אישה שמשתכרת 6,000 שקל או גבר שמשתכר 5,000 שקל לא ייהנו מההטבה כלל, מכיוון ששיעור המס שעליהם לשלם נמוך מגובה ההטבה. החודש גם עודכנו מדרגות המס, בשל האינפלציה, לכן ב-2023 תשלום המס המשולם על אותה משכורת ירד.

עוד מבחזית החדשות

גורמים במשרד האוצר אמרו ל-ynet כי ההחלטה נועדה "לסייע בעיקר למעמד הביניים העובד, שמשלם את רוב המיסים במדינה. יהיה בכך גם לעודד הורים לילדים שאינם עובדים להצטרף לשוק העבודה". לדעת בכירי האוצר, צעד זה יהווה גורם סיוע משמעותי להתמודדות עם יוקר המחיה.

ברשות המיסים מכינים את נוסח הצעת החוק, לקראת הדיון הראשון בנושא נקודות הזיכוי, בסוף חודש פברואר. לאחר אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים החוק יובא לידיעת הציבור באופן רשמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים