שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » שינוי דרמטי במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית
על פי התוכנית החדשה של רגב הנסיעה לנשים מגיל 62 ולגברים מגיל 65 תהיה חינם | עד 50% הנחה לתושבי הפריפריה | עד 33% הנחה לצעירים בגילאי 18-26
אוטובוס | צילום: דוברות עיריית פתח תקוה

שרת התחבורה מירי רגב מקדמת שינוי דרמטי במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. התוכנית צפויה למחוק לחלוטין את שיטת התמחור שקבעה השרה לשעבר מרב מיכאלי. אחד הסעיפים העיקריים ברפורמה התחבורתית יאפשר נסיעה חינם, בכל אמצעי התחבורה הציבורית לאזרחים ותיקים. הזכאות תחול על נשים מגיל 62 ולגברים מגיל 67. נכון להיום, הזכאות חלה רק מגיל 75.

בנוסף, התוכנית רכישת חופשי חודשי לצעירים בגילאי 18-26 ב-33% הנחה, ולתושבי הפריפריה עד 50% הנחה. סעיף זה הוא דרמטי במיוחד מכיוון שהרפורמה הקודמת צנזרה מרשימת יישובי הפריפריה את רשימת הישובים במרכז הארץ שהוגדרו כאשכולות סוציו אקונומיים זכאים על ידי הלמ"ס, מה שפגע בעיקר ביישובים עם אוכלוסייה חרדית.

עוד מבחזית החדשות

רגב מתכוונת להגיש את הרפורמה במסגרת התקציב של משרד התחבורה והיא דורשת להכיל את הרפורמה כבר מאמצע השנה. מלשכת השרה נמסר: "זה לא סוד שהיא התנגדה לרפורמה הכושלת של מיכאלי שפגעה בפריפריה. התוכנית המלאה מטעמה תוצג לציבור לאחר שתאושר על ידי השרה".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית אמרו בתגובה: "אנו מברכים את השרה רגב על הרפורמה אותה היא מקדמת. זהו שלב ראשון בדרך לייצר תחבורה ציבורית זולה, אמינה ויעילה. צעד זה יחד עם שיפור במעמד הנהג, יגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ויסייע בהפחתת הפקקים. אנו נמשיך לפעול לאפשר גם נסיעות חינם לנהגים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים