שיתוף
תגובות
כלכלה » שופרסל נכנעה לתנובה: מאשרת להעלות מחירים בחלק ממוצרי החלב
המלחמה ביוקר המחיה
המחסור של מוצרי תנובה השפיע על הרשת והיא נכנעה חלקית והודיעה שבעקבות דרישת צרכנים היא מחזירה למדף חלק ממוצרי תנובה, בהם חמאה, עמק, יוגורט עיזים ויופלה
סניף שופרסל בחולון | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

אמש (שלישי) הודיעה רשת שופרסל כי נאלצה לאשר באופן חלקי את התייקרויות של כמה ממוצרי החלב שתנובה ייקרה אך במקביל היא מוציאה מהמגוון מוצרי חלב אחרים של החברה ובנוסף לא תמכור יותר את המותג טירת צבי ותוציא מגוון מוצרים שאינם רבי מכר של סנפרוסט ומעדנות שגם הם בבעלות תנובה. נוצרה ירידה במכירות שופרסל בעקבות הסירוב שלה להעלות מחירי מוצרי תנובה, טרה, יונליוור ומחלבות גד. מכירות תנובה בכלל השוק ירדו בסך של 7%.

בימים האחרונים נתלו שלטים בסניפי הרשת, בהם הדגישה שופרסל שייתכן מחסור זמני במוצרי תנובה בשל אי הסכמת הרשת להעלות מחירים בשיעור של 4.7% על פי דרישת תנובה. אך נראה שהלחץ מצד הלקוחות לצד המחסור במוצרים רבים השפיע על החלטת הרשת. מהרשת נמסר כי "לאור המחסור במגוון מוצרי חלב ותחליפים בסניפים, וכדי לא לפגוע בלקוחות הרשת, הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים".

רשת שופרסל הייתה הראשונה שהודיעה כי לא תאשר את העלאת המחירים שדרשה תנובה, ואף בחנה את אפשרות העברת התקציב שיועד להתייעלות החברה כדי להוריד מחירים, לטובת ספיגת ההתייקרויות של הספקים. למרות זאת, ברשת נמנעו מהצהרה רשמית בנושא, מתוך הבנה שמדובר בצעד קצר מועד.

הרשת חתמה את הרבעון השלישי עם ירידה של 1.5% ברווחיות התפעולית המכירות ללא  מקורות שיאפשרו לה לספוג את ההתייקרויות. בשופרסל חשו בימים האחרונים את ההשלכות השליליות המידיות, שנגרמו ממעבר הצרכנים לרשת המתחרה שבה המדפים היו מלאים.

בתגובה נמסר משופרסל כי ״לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים, הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים