שיתוף
תגובות
חדשות » רשות התחרות: בכירים בשטראוס נקראו לשימוע בגין ניסיון לתיאום העלאת מחירים
המלחמה במונופולים
ברשות התחרות הודיעו לחברה כי יוגש נגדה ונגד בכירים בחברה כתב אישום על "ניסיון להגיע להסדר כובל להעלאת מחירים"
שטראוס - בניין מטה הקבוצה בפתח תקווה | צילום: ויקיפדיה - Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International ייחוס 4.0 בין־לאומי

רשות התחרות הודיעה היום (שני) כי היא תזמן לשימוע לקראת הגשת כתב אישום את חברת שטראוס ובכירים בחברה בגין תחרות לא הוגנת. על פי כתב החשדות, שטראוס השתמשה בדו"ח רבעוני שפרסמה, בהודעה לעיתונות ובמסרים הנוספים שפרסמה כבלון ניסוי שמטרתו איתות לספקי המזון הגדולים, ובפרט למתחרותיה, על רצונה להגיע להסדר של העלאת מחירים.

בין הבכירים בחברה שאליהם מופנית אצבע מאשימה, מנכ"ל החברה לשעבר וסמנכ"ל הכספים שלה. ההודעה בדבר השימוע באה בעקבות חקירה מורכבת שניהלה מחלקת החקירות ברשות התחרות ביחס לחשדות לעבירות של ביצוע הסדרים כובלים בניגוד לחוק התחרות באמצעות התבטאויות פומביות.

עוד מבחזית החדשות

בכתב החשדות נכתב כי תחום אספקת, שיווק והפצת מוצרי המזון בישראל מאופיין בריכוזיות גבוהה, ומספר מצומצם של ספקים בעלי נתח שוק גדול שולטים בחלק גדול ממנו. מעמדה של שטראוס הוא כאחת מספקיות המזון הגדולות בישראל וכבעלת מונופול בענפים שונים בתחום המזון.

על פי כתב החשדות, שטראוס, שהינה חברה ציבורית, פרסמה בבמאי 2021 את הדו"ח הרבעוני הראשון לאותה השנה, שבמסגרתו הודיעה כי לאור העליות במחירי חלק מחומרי הגלם ובמחירי התובלה הימית, היא נערכת לאפשרויות שונות, ובמקרים מסוימים תבחן עדכון מחירי מכירה. במקביל לפרסום הדו"ח פרסמה שטראוס גם הודעה לעיתונות, שבמסגרתה הודיעה כי החברה עוקבת אחר השפעות עליית מחירי התשומות ובוחנת תכניות ודרכי פעולה, לרבות מדיניות המחרה.

עוד מבחזית החדשות

לכך נלוו מסרים פומביים נוספים שבמסגרתם הודיעה שטראוס כי היא בוחנת לעומק העלאת מחירים וטרם קיבלה החלטה. מסרים פומביים אלו הועברו על אף שלא התקיים בחברה דיון של ממש על צעדים להעלאת מחירים, ועל אף שלשיטת שטראוס היה מדובר באפשרות זניחה ושולית מבחינת השפעתה על שטראוס בישראל לעומת תכניות עסקיות אחרות.

שטראוס פעלה כך על אף החשש שעלה בחברה כי תשלם על התבטאויות אלו מחיר ציבורי שיתבטא בסיקור תקשורתי שלילי, פגיעה במוניטין החברה וירידה בביקוש הצרכנים למוצריה, בפרט בשל העובדה כי היא החברה הראשונה בתחום המזון שהתבטאה בנושא. שטראוס אף העריכה כי העלאת מחיריה עלולה להביא לתגובה שלילית בקרב הציבור ולפגוע בה מבחינה ציבורית ותחרותית. על פי החשד, שטראוס השתמשה באמצעים אלה בניסיון לאותת למתחרות על תיאום להעלאת מחירים ובכך היא נחשדת בניסיון להגיע להסדר כובל להעלאת מחיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים