שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » קובי מימון יממן פרויקט מצלאוי ביוספטל בת ים
בלעדי
למרות אי הודאות בשוק: מימון יממן מלוא ההון העצמי לפרויקט מצלאוי ביוספטל בת ים; התחייב להעמדת עד 100 מיליון ש"ח במזומן. בל"ל יעמיד ליווי פיננסי ל-591 יח"ד
תגיות:
בת ים | צילום: Denis Burnaev, שאטרסטוק

איל האנרגיה קובי מימון (אקוויטל) יממן את מלוא ההון העצמי הנדרש לפרויקט מצלאוי ברמת יוסף יוספטל בת ים, כך נודע לראשונה ל'בחזית-מדיה'. הפרויקט הוא מהגדולים והמורכבים היוצאים לדרך באזור המרכז, לאחר כ-6 שנות תכנון והיערכות.

המדובר בהריסת 96 יח"ד וותיקות והקמת 591 יח"ד חדשות וכן שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף 12 אלף מ"ר.

100 מיליון שקל הון עצמי

לפי דו"ח מקצועי שהוכן במערכת הבנקאית, הפרויקט הגדול מחייב העמדת הון עצמי נזיל של 100 מיליון שקל – לעומת הון עצמי שגרתי של 15-25 מיליון שקל, במיזמי התחדשות עירונית בולטים.

הסיבה הראשית לרמת אקוויטי גבוהה, היא היצע דירות גבוה יחסית בבת-ם העיר, כולל במסגרת מיזמי התחדשות עירונית פעילים.

מימון נכנס כשותף בפרויקט יוספטל, באמצעות חברת נצבא התחדשות עירונית מקבוצת אירפורט סיטי, בעלת מחזור הכנסות של כ-2 מיליארד שקל בשנה. העסקה המשותפת הינה בשיעור שווה וזהה לקבוצת מצלאוי (50:50), בשליטת היזם והקבלן סמי מצלאוי.

עוד נודע ל'בחזית מדיה', כי מימון דרש מנגנון המבטיח חילוץ ההון העצמי בראשונה מכספי העודפים, בנוסף לתשואה מובטחת של 8% בשנה על מח"מ ההון העצמי.

רק לאחר מכן, תוכל מצלאוי למשוך את חלקה היחסי ברווחי הפרויקט הגדול. לפי הערכה, הפרויקט צפוי להניב רווח גולמי של 170 מיליון שקל, לאחר קיזוז הוצאות ריבית בגין ההון העצמי, בסך משוער של כ-20 מיליון שקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים