שיתוף
תגובות
חדשות » צו להקפאת הליכים לרשת ג'מבו סטוק
בית המשפט המחוזי הוציא צו הקפאת הליכים לרשת לבקשת בנק לאומי | לטענת הבנק החברות ג'מבו סטוק צפון שרון וצ'אק בס חייבות לו 8 מיליון שקל
אתר ג'מבו סטוק בימים אלה

צו הקפאת הליכים לרשת ג'מבו סטוק אחרי שהצ'קים שניתנו לספקים חזרו, הסניפים נסגרו והבעלים עבר להתגורר בחו"ל: בית המשפט המחוזי בלוד נענה היום (שלישי) לבקשת בנק לאומי ואישר צו לפתיחת הליכים. לטענת הבנק החברות ג'מבו סטוק צפון שרון וצ'אק בס חייבות לו 8 מיליון שקל והן נקלעו לאחרונה לקשיים באופן המסכן את המשך פעילותן.

בהחלטת השופטת עירית וינברג-נוטוביץ, שבהמשך מינתה את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן זמני, נכתב כי: "לאחר עיון בבקשות ובנספחיה, בהעדר תגובת החברות ובהסכמת הממונה, שוכנעתי כי יש ראיות לכאורה לכך שמתקיימים התנאים למתן צו לפתיחת הליכים נגד החברות. עוד שוכנעתי שיש צורך במינוי בעל תפקיד לשם שמירת נכסיהן של החברות".

עוד מבחזית החדשות

בבקשה שהגיש בנק לאומי בשבוע שעבר, נכתב כי: "מן המידע שהגיע לבנק מתברר כי צ'קים שהחברות מסרו לספקיהן בסכומים של מיליוני שקלים חזרו בימים האחרונים עקב העדר כיסוי. במצב דברים זה, החברות מצויות למעשה במצב של חדלות פירעון".

הבנק ביקש למנות נאמן זמני על החברות ולאסור ביצוע פעולות בנכסי החברה. עקב כך, מינה בית המשפט המחוזי את עו"ד אמיר ברטוב כנאמן זמני לרשת שסניפיה סגורים מאז חול המועד. גם אתר האינטרנט של הרשת אינו פעיל בשבועיים האחרונים, ומתנוססת בו הודעה כי הוא בשיפוצים וסגור להזמנות.

על פי הבקשה של בנק לאומי, הרשת שהוקמה בשנת 2013 ונמצאת בשליטת רועי ונונו, מונה 16 סניפים ומעסיקה כ-300 עובדים. בבקשה נכתב כי הרשת הודיעה לספקים על סגירת הסניפים בעיצומו של חג הפסח, אף שמדובר בתקופת מכירות משמעותית, בין היתר לאחר ניסיונות של ספקים לבזוז את המלאי.

עוד מבחזית החדשות

עוד נטען כי ונונו בחר לנתק קשר "ככל הנראה הוא שוהה בחו"ל ומאמצי הבנק ליצור עימו קשר עלו בתוהו. דווקא בתקופה בה היה נדרש ומצופה שיגיע מיידית וינסה להרגיע את נושיו ועובדיו". החוב לבנק לאומי הוא בסכום כולל של כ-370 אלף שקל בחשבונות. ובנוסף, חוב של 3 מיליון שקל הוא בגין הלוואות שמועד פרעונן חל בסוף החודש.

לאחר שנחשף בגלובס כי הצ'קים לספקים חזרו בערב פסח, שלחה הרשת מכתב לחלק מספקיה ובו כתבה כי "בימים האחרונים אנו עדים לטלטלה שעוברת רשת ג'מבו סטוק. מסתבר שחלק מהספקים שלנו לא התאפקו יותר מ-24 שעות ובחרו לפנות לתקשורת ובעקבות כך פורסמה במדיה כתבה מגמתית ומטעה. הכתבה במדיה גרמה לנזקים עצומים לרשת, כאשר חלק מאותם ספקים אף הגיעו לסניפים במטרה לבזוז מלאי וציוד של הרשת וזאת שוב ואפילו לא עברו 24 שעות מאז תחילת האירוע". מהחברה סירבו אז להגיב לפניית גלובס. ואת ונונו, המתגורר בתקופה האחרונה בחו"ל, לא ניתן היה להשיג.

בחודש מאי האחרון הודיע ונונו כי חתם על הסכם למכירת כ-15% ממניות הקבוצה לפי שווי חברה של כ-125 מיליון שקל לקרן מנהל, קרן השתלמות לפקידים עובדי המנהל והשירותים. עד למכירה החזיק ונונו ב-100% ממניות החברה, ועתה הוא בעל השליטה ב-85% מהמניות. קודם לכן, בפברואר 2022, הודיע ונונו כי הרשת תפתח חמישה סניפים נוספים ברחבי הארץ בהשקעה של כ-11 מיליון שקל. ארבעה מתוך החמישה אכן נפתחו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים