שיתוף
תגובות
חדשות » פרשת הסלמונלה: שטראוס רשמה צניחה של 73% ברווח הנקי השנה
על פי דו"חות החברה הרווח הנקי ירד לאור השבתת מפעל הממתקים והמחסור בחלק ממוצרי הדגל על המדפים | עופרה שטראוס: "הייתה שנה של התמודדות עם אתגרים פנימיים"
מפעל שטראוס | צילום: קבוצת שטראוס

לפי דו"חות החברה הרווח הנקי ירד בצורה משמעותית לאחר השבתת מפעל הממתקים והמחסור החלקי במוצרי הדגל של שטראוס על המדפים. למרות זאת, נתח השוק של שטראוס בממתקים חזר כמעט לקדמותו. למרות צמיחה של 6.5% בהכנסות, הרווח הגולמי והתפעולי של שטראוס נשחקו.

על פי דו"חות שפרסמה החברה הבוקר (חמישי) נראה כי פרשת הסלמונלה במפעל הממתקים פגעה קשות בחברה, כשהרווח הנקי שלה בשנת 2022 ירד ב-73% לעומת השנה שלפניה והסתכם ב-174 מיליון שקלים פחות. כזכור, שטראוס הודיעה עוד קודם לכן כי השנה לא תחלק דיבידנדים, לעומת 260 מיליון השקלים שחילקה לבעלי המניות ב-2021.

עוד מבחזית החדשות

בפרסום הדו"חות לרבעון השלישי של שנת 2022, דיווחה שטראוס כי היא צופה שהרווח הנקי שלה לכל השנה בעקבות פרשת הסלמונלה יגיע לעד 310 מיליון שקלים.

למרות זאת, נראה שהציבור המתין ששטראוס תודיע על החזרת מפעל הממתקים לפעילות, לאחר שבמשך חצי שנה היה מושבת וחלק ממוצרי הדגל של החברה נעדרו מהמדפים. נתח השוק של הממתקים, וביניהם שוקולד פרה, פסק זמן וטורטית, עומד כבר על 24%, כאשר בשיאו עמד על 29.5%.

על תוצאות החברה השפיע גם הפסד של 19 מיליון שקל בגין מחיקת נכסים כתוצאה מההחלטה לסגור את פעילות הסלטים באירופה, הפסד של 26 מיליון שקל בחברת הפודטק פאמס לבשר מתורבת ששטראוס שותפה בו, לאחר שבשנה שעברה כתוצאה מגיוס הון בפאמס רשמה שטראוס רווח של 71 מיליון שקל.

בשטראוס מציינים כי הקבוצה רשמה צמיחה בכל יתר פעילותיה, בעיקר חברת הקפה הבינלאומית, שהייתה לה שנה טובה וסיימה עם רווח תפעולי של 460 מיליון שקל לעומת 352 מיליון שקל ב-2021, חלקה כתוצאה מעליות מחירים בברזיל.

עוד עולה מהנתונים, כי עלות שכרה של עופרה שטראוס, יו"ר הקבוצה, הייתה 2.8 מיליון שקלים בשנה האחרונה. עלות שכרו של שי באב"ד, המנכ"ל החדש, שעבד רק חודשיים בשנה האחרונה, הייתה 1.09 מיליון שקל (150 אלף שקל ברוטו שכר חודשי, יחד עם שווי אופציות, אבל ללא בונוס שלא יחולק השנה). עלות שכרו של גיורא בר דעה, המנכ"ל הפורש, עמדה על 4.9 מיליון שקל.

עוד מבחזית החדשות

עופרה שטראוס יו"ר הקבוצה אמר בתגובה: "אנחנו מסכמים שנה של התמודדות עם אתגרים פנימיים וחיצוניים, כאשר במקביל ממשיכים ומשקיעים בתשתיות הפיזיות והניהוליות של החברה כבסיס לחוסן שלנו בעתיד".

שי באב"ד מנכ"ל החברה אמר בתגובה כי: "חרף השחיקה ברווחיות השנה החברה מציגה צמיחה משמעותית הנובעת מביצועים חזקים בפעילויות הבאות: הקפה, שטראוס מים, חטיבת האוכל, המחלבות והחטיפים המלוחים בישראל. סברה וחטיבת הממתקים בישראל חזרו לייצר והן משפרות בעקביות את נתחי השוק שלהן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים