שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » פיטורים באמזון: 18 אלף עובדים יילכו הביתה
למרות הצהרות קודמות, מנכ"ל אמזון עדכן הלילה כי 18 אלף עובדים יאלצו לעזוב את החברה | "החברה התגברה על תקופות של חוסר ודאות וקשיים כלכליים בעבר ותדע בעתיד"
הביטקוין ואמזון | צילום: K.unshu, שאטרסטוק

הלילה (רביעי) הודיע אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון, כי החברה נאלצת לפטר 18 אלף מעובדיה, על אף הצהרתו בנובמבר על פיטורי 10,000 עובדים "בלבד".

לדברי ג'סי "אמזון שרדה תקופות של חוסר ודאות ואתגרים כלכליים בעבר, ונמשיך לעשות זאת. השינויים הנוכחיים יסייעו לנו להמשיך להתמקד בהזדמנויות ארוכות טווח, עם מבנה עלויות חזק יותר. אני אופטימי שנמשיך להיות חדשניים, בעלי תושייה ותחרותיים גם בתקופה זו, חרף הקפאת גיוסים יקרים וויתור על תפקידים מסוימים בחברה".

עוד מבחזית החדשות

אמזון נחשבת לאחת מהמעסיקות הגדולות ביותר עולם, או לפחות אחת משלוש המעסיקות הגדולות ביותר בארה"ב, עם יותר ממיליון וחצי עובדים שרובם משמשים כעובדי מחסן. גל הפיטורים הנוכחי מתמקד בעובדי פיתוח יקרים יותר, כמו חלקת הפיתוח של העוזרת הקולית "אלקסה". הפיטורים המתוכננים צפויים להתמקד במחלקת משאבי אנוש, שלאור ההקפאה הכמעט מוחלטת של גיוסים בחברה, אין צורך בחלק מעובדי המחלקה.

אמזון כמעט הכפילה את מצבת העובדים שלה בתקופת הקורונה, לאור הדרישה הגוברת לרכישות מקוונות בשל הסגרים שלא אפשרו רכישה בחנויות. למרות זאת, בתום תקופת הקורונה וההאטה הכלכלית בעולם, ירדו הכנסותיה של אמזון באופן דרמטי והיא נאלצה לבצע צעדי ייעול שונים.

בחודשים האחרונים פוטרו עשרות אלפי עובדים בארה"ב, ובין היתר בחברות הביג טק שפיטרו עשרות אלפי עובדים. מאחר וחברות אלו פעילות גם במרכזי פיתוח בארץ, גלי הפיטורים הגיעו גם לישראל, אם כי בהיקפים נמוכים יותר. מטא הודיעה על פיטורי 11,000 עובדים שמהווים 13% מעובדי החברה. אינטל הודיעה על פיטורי אלפי עובדים בעולם ובגוגל הודיעו על הקפאת גיוסים לעת עתה אך יתכן בהחלט שגם היא תפטר עובדים רבים בהמשך השנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים