שיתוף
תגובות
דעות » 72 סיבות לא לחגוג עצמאות
תמשיכו לנפנף
שנים הם התריעו, המדינה זלזלה, וגם משבר הקורונה שגרם לה להודות באשמה לא הספיק בשביל שתתעשת • בזמן שהפוליטיקאים עושים הכל כדי לגרוף הון פוליטי מהמשבר, הם לא מתביישים לחגוג "עצמאות" ולצחוק כל הדרך אל הבנק
נלחמים על הפרנסה | צילום: blue circle, שאטרסטוק

את הכותרת העצובה הזאת לא בחרתי מתוך זלזול במדינה, אלא דווקא במנהיגיה. אותם מנהיגים שהזניחו במשך עשרות שנים את העצמאים וטרם הגיע המשבר שיגרום להם להתעשת. בקצב הנוכחי, ספק אם היא תגיע אי פעם.

בעידן שבו חנויות ועסקים נמכרים עם כל תכולתם במחירי הפסד כתוצאה ממשבר הקורונה, ראוי היה שלפני שאי-מי מהמחוקקים מוציא לתקשורת תמונה חגיגית מהמנגל בחגיגות העצמאות במרפסת, הוא לפחות ידאג לאותם עצמאים חסרי העצמאות.

ארגוני העצמאים התריעו זה שנים על הזנחתם על ידי הממשלה – ורק ברבעון האחרון הבינה המדינה עד כמה הם צדקו. אך כאמור, למרות הכל לא השכילו מנהיגי מדינתנו הצעירה לדאוג להם גם ברגעים קשים אלו.

אם לא די בכך, יצאו קברניטי הממשלה בשלל הצהרות ומסיבות עיתונאים שעיקרן "חבילות סיוע" ענקיות למשק בהיקף של 80 מיליארד שקל, שמלבד התחרות היח"צנית עם חבילת הסיוע בת השני טריליון דולר של טראמפ, אין בכך בשורה לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים.

לא מוציאים לחל"ת? תשלמו לביטוח לאומי

בזמן שכל מדינות המערב תומכות בעסקים, הגה הראש הישראלי פיתרון שרוב רובו מושתת על הלוואות. הוי אומר, במקום להוקיר את בעלי העסקים שהביאו את המדינה לשיא ברמת האבטלה הנמוכה ובהיקף הייצור והייצוא כחול-לבן, בחרה המדינה לעשות להם 'טובה' בדמות הלוואה שכובסה ל"חבילת סיוע ענקית" למאות אלפי עסקים שאפילו הלוואה לא אושרה להם. לא פחות.

לקינוח, בחרה המדינה לדרוש מאותם מעסיקים להעביר החודש מסים ותשלומי ביטוח לאומי על מעט העובדים שעדיין לא הוצאו לחל"ת.

האבסורד זועק לשמיים. כאילו לא די בכך שהמדינה נאלצה החודש לממן חל"תים ואבטלה ללמעלה ממיליון מבקשי עבודה, בשל הפסדי העצמאים והמעסיקים, בחרה המדינה לדרוש מהמעסיקים שהואילו להמשיך להעסיק את עובדיהם ולהציל את קופת הביטוח הלאומי – להוסיף ולשלם לה החודש. מין 'קול קורא' שאומר למעסיקים להמשיך ולפטר עובדים.

כל זה קורה כמובן בזמן שהמדינה מחזיקה באוצרותיה רזרבות ענקיות של מט"ח, תודות למדיניות הקיצוצים רבת השנים של ידידינו נתניהו. אותו אחד שקיצץ בצורה מחרידה את קצבאות הילדים ואז בחר לכבוש את לב העם באמצעות תשלום חד פעמי של 500 ₪ לחג.

לאן הלכו כספי משלם המסים שנזרק על ידי מדינתנו ה"עצמאית" לכלבים? תתפלאו לשמוע שהכסף שלכם הלך להלוואות חסרות כיסוי למפלגות הכנסת. שכן אותם מנהיגים 'נערצים' הפכו את הכנסת למיני-בנק בחקיקה שהעבירו טרם סיבוב הבחירות הראשון אשתקד. 'בנק' שהלווה למפלגות קרוב ל-200 מיליון שקל, ללא ערבויות, פיקדונות או בטחונות, בפריסה של למעלה מחמישים תשלומים, בעוד כהונת הכנסת הנוכחית אמורה להסתיים תוך 36 חודשים. במילים אחרות: אין כיסוי.

בזמן שהעצמאים רחוקים מעצמאות והמדינה מנפנפת אותם ללא הרף, נותר להם רק להצטרף ולנפנף במנגל. עצוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים