שיתוף
תגובות
חדשות » על פי המלצת הוועדה: חברת האשראי כאל תופרד מבנק דיסקונט
שר האוצר קיבל את המלצות הוועדה המייעצת שסברה כי החיבור בין כאל לדיסקונט לא הגביר את התחרות בענף. דיסקונט: "החלטה שגויה"
בנק דיסקונט | צילום: דוברות דיסקונט

הבוקר (חמישי) הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ, כי חברת כאל תופרד מבנק דיסקונט. בכך קיבל שר האוצר את המלצת הוועדה שמונתה על ידי הממשלה היוצאת, במטרה לבחון דרכים להגביר את התחרות במערכת הפיננסית בישראל. בהתאם לקבוע בחוק, העביר השר את טיוטת התקנות לנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, וכעת הועברו התקנות לאישור ועדת הכספים.

שר האוצר מסר כי מדובר בחלק ממדיניות רחבה, שמטרתה הגדלת התחרות. השר הודיע שבכוונתו גם לפרסם תזכיר חוק שיבטל את החובה על הבנקים לצמצם את מסגרות כרטיסי האשראי ללקוחות, לאור מסקנות הוועדה כי התרומה של הצעד הזה לקידום התחרות אינה משמעותית ביחס להיקף הפגיעה האפשרית בצרכנים.

עוד מבחזית החדשות

חברי הוועדה, למעט המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, שהיה בדעת מיעוט, המליצו להנמיך את הרף הקבוע בחוק להגדרת "בנק בעל היקף פעילות רחב", באופן שיחייב את בנק דיסקונט לוותר על אחזקותיו בחברת כאל. על פי ממצאי הוועדה, הפרדה בין חברות האשראי והבנקים הגבירה את התחרות וצמצמה את הריכוזיות במערכת הבנקאית.

הוועדה מצאה שתמיכת דיסקונט אפשרה לחברת האשראי כאל להתחרות באופן לא הוגן בחברות האשראי האחרות ולהציע שירותי אשראי במחירים נמוכים באופן חריג, בעוד ששירותים בנקאיים אחרים הוצעו ללקוח במחירים גבוהים ולא תחרותיים. לכן הסיקו חברי הוועדה כי החיבור לדיסקונט לא תרם להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות.

בנוסף, לאור רכישת חברת האשראי מקס על ידי חברת הביטוח כלל, וכן ההצעה של חברת הביטוח הראל לרכישת ישראכרט, השר הודיע שבכוונתו למנות בנושא זה צוות משרדי שיבחן את נושא השליטה של הגופים המוסדיים בחברות האשראי. הצוות, בראשות הממונה על התקציבים, בשיתוף עם היועץ המשפטי במשרד האוצר והממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, יבחן את התחום באופן מקיף ויגיש את המלצותיו בעניין בשבועות הקרובים. בנוסף, יבקש השר את חוות דעתו של נגיד בנק ישראל בנושא.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מסר כי: "הפרדת כאל מדיסקונט תוסיף שחקן חדש לשוק האשראי שיתרום להגברת התחרות על משקי הבית והעסקים. צעד זה, בשילוב צעדים נוספים שנביא בקרוב, יוביל לשוק אשראי תחרותי ויתרום לצמיחת המשק".

עוד מבחזית החדשות

תגובת בנק דיסקונט: "ההחלטה להפריד את כאל מדיסקונט, שעדיין טעונה את אישור ועדת הכספים של הכנסת, שגויה, ובוודאי שלא תגביר את התחרות במערכת הבנקאית. עם זאת, קבוצת דיסקונט תמשיך לייצר ערך משמעותי לבעלי המניות שלה גם נוכח החלטה זו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים