שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » עובדי חברת האשראי MAX פתחו בשביתה כללית ללא הגבלת זמן
העובדים החליטו לעזוב את כל מוקדי החברה | המחלוקת היא בנושא המענק שיינתן לעובדים בעסקת המכירה לכלל החזקות | בהנהלת החברה מתנצלים בפני הלקוחות
חברת האשראי והפיננסים MAX | צילום: MAX

עובדי חברת האשראי והפיננסים MAX יצאו היום (חמישי) לשביתה מלאה ללא הגבלת זמן. החלטת הוועד התקבלה לאחר שגם הפגישה שנערכה הבוקר בין נציגי העובדים להנהלה הסתיימה ללא הסכמות. המחלוקת נסובה סביב גובה המענק שיקבלו העובדים במקרה של מכירת החברה לכלל החזקות.  

במסגרת השביתה עזבו כלל עובדי החברה עד להודעה חדשה, את המוקדים, שירות הלקוחות, הלוואות, אישורים וחסימות בתי עסק. בנוסף, שובתים כל המחלקות והאגפים והעובדים לא עובדים גם לא מרחוק. 

עוד מבחזית החדשות

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברה לפני כשבועיים, שחל על 1,600 מהעובדים והעובדות. העיצומים החלו לפני שלושה ימים, והם כללו השבתה לסירוגין של חלק ממוקדי שירות הלקוחות. עתה כאמור הסכסוך עולה מדרגה להחלטת השבתה. 

הוועד מבקש להעניק לעובדים יותר מ-40 מיליון שקל, בדומה למענק שניתן להם ב-2018, בעסקת המכירה של החברה (לאומי קארד) מלאומי לבעלת השליטה הנוכחית, קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס. 

לעומת זאת, הנהלת MAX, בהובלת רון פאינרו, מציעה לעובדים מיליוני שקלים בודדים בלבד. ההנהלה טוענת כי במכירה הקודמת, שנעשתה לאחר שבנק לאומי החזיק בחברה במשך שני עשורים, הרווח שרשם לאומי היה קרוב ל-2 מיליארד שקל. ואילו העסקה הנוכחית תניב לקרן ורבורג פינקוס ושותפיה רווח של 250 מיליון שקל בלבד. לכן, לדעת ההנהלה, אי אפשר להשוות בין שתי העסקאות.

הוועד דחה את טענות ההנהלה, בין היתר, מכיוון שגם בספרי בנק לאומי נרשם בעסקה הקודמת רווח של 230 מיליון שקל, ולכן לטענתם אין הבדל מהותי בין העסקאות. עוד טוען הוועד כי במכירה הקודמת בכירי לאומי קארד קיבלו מענקים בהיקף של 8 מיליון שקל כחלק מהעסקה, אולם הפעם, בעקבות אופציות שמחזיקים חלק מהבכירים, המענקים יהיו גבוהים יותר.

עוד מבחזית החדשות

יו״ר הוועד רעות פבלוביץ׳ אמרה כי ״כל ניסיון מצידנו להגיע לפתרון עלה בתוהו ולכן לא נותרה לנו ברירה. האשמה למצב אליו הגענו מונחת אך ורק על כתפי ההנהלה אשר בוחרת להעמיק את גודל המשבר במקום לפתור אותו. המאבק יימשך ככל שיידרש עד שההנהלה תפנים כי לעסקת המכירה אין זכות קיום ללא תגמול ראוי לעובדים, המהווים את הגורם הישיר לצמיחה שהחברה חווה בשנים האחרונות״.

מההנהלה נמסה בתגובה כי "אנו מתנצלים על העיכובים בקבלת שירות ומקווים לחזור בהקדם לפעילות מלאה. צר לנו שוועד העובדים בוחר לשבש את פעילות החברה ואת השירות ללקוחותינו, אין מקום לפגיעה בציבור הלקוחות בגלל מענקים או בונוסים. הנהלת החברה פועלת לטובת מתן מענק מכירה, ככל שתושלם העסקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים