שיתוף
תגובות
כלכלה » נתניהו וסמוטריץ' הציגו תכנית למאבק ביוקר המחיה: "נחזיר את הגלגל לאחור"
ממשלת נתניהו הציגה את התוכנית הכלכלית שתכנס לתוקפה עוד לפני דיוני התקציב. סמוטריץ' "יוקר המחיה משפיע על אזרחים יום יום"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ במסיבת עתונאים | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו את תוכניתם למאבק ביוקר המחיה. בפתח דבריו אמר ראש הממשלה "הממשלה בראשותי באה לעבוד. אנחנו מטפלים בכל תחומי החיים החשובים לטובת כל אזרחי ישראל, וכמובן שהתחום הראשון הוא תחום יוקר המחיה. בשנה וחצי האחרונות המשק נכנס לסחרור אינפלציוני, כל עליה בחשמל, בדלק ובארנונה גורם לעלייה נוספת. המחיר הזה משפיע על המשפחות, בעיקר במשכנתא שעולה במאות ואלפי שקלים בחודש, זה נטל גדול שצריך לטפל בו".

עוד אמר ראש הממשלה "אנחנו לא מחכים. הערב אנחנו מודיעים על שורת צעדים שיוזילו מיד את ההוצאות של כל משפחה בישראל ויאטו את קצב עליית המחירים. יש כאן מעגל שוטף שחייבים לשנות את הכיוון שלו, וזה מה שנעשה. במקביל עובדים עם צוותים משותפים כדי לגבש תכניות מסודרות, ולא מחכים עד דיוני התקציב".

עוד מבחזית החדשות

נתניהו הציג את צעדי התוכנית "צעד ראשון. הקפאת ארנונה לשנה, ביטול ההתייקרויות האחרונות בדלק, קיצוץ ממוצע של 70 אחוז בהתייקרות החשמל, וקיצוץ של 70 אחוז בהתייקרות המים. אנחנו מטפלים בצעדים החשובים ביותר כדי להחזיר את גלגל יוקר המחייה לאחור".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס אף הוא ליוקר המחיה ואמר "יוקר המחייה זה לא עוד סיסמה או כותרת בעיתון, אלא נושא משמעותי שמכביד על אזרחי ישראל יום יום. גם אני והמשפחה שלי חווים את הקושי הזה כמו כל משפחה בישראל. לא נשלים עם מציאות שבה הורים לא יכולים לשלוח את ילדם לחוג כי אין להם כסף, או שאנשים ילכו לישון בלי חימום בגלל מחירי החשמל". שר האוצר ציין שהורדת מחיר המים נובעת בין היתר מביטול הדיבידנד לחברת מקורות.

עוד הוסיף סמוטריץ "כצעד ראשון הובלתי בימים האחרונים הפחתה משמעותית בעליית שכר הח"כים, זה צעד חשוב להראות דוגמה אישית. אני מקווה שחברי הכנסת מכל סיעות הבית יגלו אחריות ויאשרו את הקיצוץ" ציין. "גיבשנו שורת צעדים שנועדו לבלום את ההתייקרויות במשק, ואני חושב שעשינו את זה נכון".

"התכנית הזו היא תכנית חירום מיידית לזמן הקרוב, אבל במסגרת תקציב המדינה נגבש שורה של צעדים נוספים למאבק ביוקר המחייה, ובעיקר סדרה של צעדים שיביאו להפחתת הרגולציה, פירוק המונופולים וירידת מחירים בטווח היותר ארוך. את כל זה נעשה באחריות ותוך שמירה על תקציב ברור"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים