שיתוף
תגובות
כלכלה » משרד האוצר: יוקם צוות ייעודי לבחינת השלכות קריסת בנק SVB
הצוות יבדוק את ההשלכות האפשריות על חברות ההייטק הישראליות | שר האוצר: "קריסת הבנק היא אירוע משמעותי הן לכלכלה האמריקאית והן לכלכלה הישראלית"
בנק סיליקון ואלי בארה"ב | צילום: ABC 7

הצוות, שמשותף למשרד האוצר, בנק ישראל, רשות החדשנות והרשות לניירות ערך – יעמוד בקשר עם תעשיית ההייטק המקומית והמוסדות הפיננסים בישראל ובארה"ב כדי לקבל נתונים בנושא ולנתח אותם • סמוטריץ': "הבטחנו לפעול לכך שהכלכלה הישראלית תהיה אי של יציבות וודאות במים הכלכליים הסוערים בעולם"

הערב (מוצ"ש) הודיע משרד האוצר כי בשיתוף עם בנק ישראל, הרשות לניירות ערך ורשות החדשנות יוקם צוות ייעודי לבחינת ההשלכות של קריסת בנק סיליקון ואלי בנק (SVB) בהודעת המשרד נכתב כי "בעקבות קריסת הבנק בארצות הברית והשפעתה האפשרית על חברות הייטק ישראליות, הורה שר האוצר על הקמת צוות ייעודי למעקב אחר הסוגייה".

עוד מבחזית החדשות

בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד האוצר, עו"ד שלומי הייזלר והוא יורכב מנציגי הגופים השונים. תפקיד הצוות יהיה להיות בקשר עם תעשיית ההייטק המקומית, הקרנות והמוסדות הפיננסים בישראל ובארה"ב לצורך קבלת נתונים וניתוח ההשפעה האפשרית על המשק הישראלי, כדי לתת מענה לחברות הישראליות.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה: "קריסת הבנק היא אירוע משמעותי הן לכלכלה האמריקאית והן לכלכלה הישראלית. הבטחנו לפעול לכך שהכלכלה הישראלית תהיה אי של יציבות וודאות במים הכלכליים הסוערים בעולם, וכך בעזרת השם נעשה. מדינת ישראל תעמוד לימין תעשיית ההייטק המקומית ותסייע לה לצלוח את המשבר ולהמשיך את תנופת הפיתוח והעשייה".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיגר מסר מרומא ואמר כי הוא "עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות האמריקני SVB, שמייצר משבר עמוק בעולם ההייטק". ראש הממשלה עדכן, כי קיים שיחות עם בכירים בהייטק בישראל, והוא צפוי לדון עם שרי האוצר והכלכלה ונגיד בנק ישראל על היקף המשבר עם שובו ארצה. "במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההייטק בישראל", הוסיף, "ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה".

עוד מבחזית החדשות

נכון לשעה זו כלל הפעילות של SVB מושהית לחלוטין עד ליום שני, ביום שני ישולם לכל מבעלי החשבונות בבנק סך של 250 אלף דולר. סכום זה הוא גובה הביטוח שבו מבוטחים החשבונות. בהמשך, אולי יוכלו בעלי חשבונות עו"ש ובעלי פיקדונות להציל סכומים נוספים.

הבעיה היא, שלמנכ"לי החברות שמרבית כספן או כולו מופקד בבנק, אין יכולת לשלם לספקים ומשכורות ויש חשש משמעותי לתביעות שיוגשו נגד החברות, שיכולות לאיים על המשך קיומן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים