שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » משרד האוצר במגמה ירוקה: ירכוש רק רכבים היברידים וחשמלים
במשרד האוצר מתכננים רפורמה בצי כלי הרכב הממשלתיים | בשנתיים הקרובות יוחלפו כל כלי הרכב לדגמים היברידיים וחשמליים. הצעד צפוי לחסוך מאות מיליונים שקלים בשנה
רכב חשמלי בעמדת טעינה | צילום: freepik

משרד האוצר צפוי להודיע היום (ראשון) כי המדינה תפסיק רכישת כלי רכב עם מנועי בנזין או דיזל. על פי התוכנית, עד 2025 יוחלף צי הרכב הממשלתי המונה כ-15 אלף כלי רכב, להנעה היברידית או חשמלית בלבד, כולל צי הרכב של שב"ס וכיבוי אש. היום צפוי להודיע שר האוצר על הזוכים במכרז לרכישת מאות כלי רכב לשרים ולמנכ"לים בשירות הממשלתי ובמשרדי הממשלה. יש לציין כי ההחלטה התקבלה בימיה האחרונים של הממשלה היוצאת.

במקביל קיים מכרז להתקנת מאות עמדות טעינה בכל שלוחות משרדי הממשלה ברחבי הארץ. על פריסת תחנות הטעינה אחראי מנהל הדיור הממשלתי, המנהל את כל בנייני ומשרדי הממשלה, בשיתוף עם מומחי משרד האנרגיה. לפי הערכות, המעבר לרכבים ירוקים, צפוי לחסוך לתקציב המדינה מאות מיליוני שקלים בשנים הקרובות, עם חיסכון צפוי של 30% בהוצאות התחזוקה בלבד, ללא תחשיב הוצאות הדלק.

עוד מבחזית החדשות

כבר לפני כחצי שנה התפרסם על ידי החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, מכרז לרכישת 70 כלי רכב חשמליים עבור תפקידי סיור במשטרת ישראל. יחד עם זאת, מבהירים באוצר כי לכלי הרכב מסוג טנדרים ומשאיות הנמצאים בשירות המדינה, אין עדיין פתרון שמפחית את השימוש בדלק. על פי הסכם שנחתם לאחרונה עם סוכנות האנרגיה הבינלאומית iea, עולה, כי משנת 2035 כל רכבי הממשלה בישראל יהיו נטולי פליטת מזהמים לחלוטין.

באגף החשב הכללי באוצר מבהירים, כי כל גוף או חברה ממשלתית, כמו גם כל מאות הרשויות המקומיות בארץ, יוכלו להצטרף למכרזי הממשלה לרכישת רכב חשמלי, במטרה להעביר את כל כלי הרכב במגזר הציבורי לדגמים חשמליים בשנתיים הקרובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים