שיתוף
תגובות
חדשות » מרד בעלי החנויות: יפתחו את החנויות למרות ההוראה של קבוצת ביג
רשת רמי לוי הודיעה כי לא תשתף פעולה עם ההשבתה של ביג: "לא מערבת דעות פוליטיות עם עסקים" | מאי גולן: אזרחי ישראל יודעים מי הם הדיקטטורים האמיתיים
מחאת ההייטקיסטים בביג | צילום: דוברות ההייטקיסטים

סערה גדולה מתחוללת ברשתות החברתיות, מאז הודיעה קבוצת מתחמי ביג הבוקר (ראשון) שתצטרף ליום השיבוש ביום שלישי. הגולשים קוראים להחרים את המתחמים. רק שמי שיפגעו מחרם כזה, הם בכלל לא בעלי הקבוצה, אלא העסקים והזכיינים שיפסידו באופן ישיר מחרם צרכני.

"אף אחד לא לוקח אחריות על הנזקים שאני סופג", סיפר ל-N12 דביר, זכיין ברשת מזון מוכרת בביג קריית שמונה. הוא מתכנן לפתוח את העסק על אף ההשבתה, אבל לא בטוח שיאפשרו לו: "בפעם הקודמת סגרתי את העסק בלית ברירה, היו מחסומים בכניסה למתחם. הפעם אנחנו מתכנננים להישאר פתוחים, לא ניתן לזה לקרות שוב".

עוד מבחזית החדשות

לטענת בעלי החנויות, הקבוצה דורשת לקבל בכל מקרה את דמי השכירות וההוצאות, למרות שלא הם אלו שבחרו לסגור את העסק. "שמעתי על ההשבתה מהתקשורת. בעיניי זה מוגזם, לא רואה צורך להשתתף בוויכוח הפוליטי כשאנחנו העסקים הקטנים הם אלה שמשלמים. זה לא מעניין את ביג אם אני תומך או לא, הם לא ייקחו אחריות על הנזקים".

בעל עסק נוסף טען כי ביג פוגעת בעסקים הקטנים, שבכלל לא מעוניינים להשתתף במאבק: "עובדה קיימת בשטח שזה פוגע בכולם, בעד ונגד, זה לא משנה כבר. אין עם מי לדבר שם".

רשת הסופרים "רמי לוי" הודיעה גם היא כי תפעל כרגיל במתחמי ביג: "רשת רמי לוי לא מערבת דעות פוליטיות עם עסקים. אנחנו משרתים ללא הבדל דת, גזע מין ודעות. הרשת הינה חברה ציבורית המחויבת לפעול בצורה אמינה לכל משקיעיה ולקוחותיה. נתראה בסניפים", כתבו ברשת ללקוחות.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, בעלי חנויות במרכזי הקניות של קבוצת ביג שוקלים להגיש תביעה על רקע כוונת בעלי הרשת להשבית את המרכזים בשל שיקולים פוליטיים. ברשת גוברות הקריאות להחרמת מרכזי הקניות שבבעלות רשת ביג.

מוקדם יותר היום, תקפה השרה מאי גולן את בעלי רשת ביג בטענה כי הם משליטים דיקטטורה על ציבור הסוחרים. "זה לא חרם של בעלי העסקים בביג, זה חרם של הבעלים" אמרה. "אני מדברת עם בעלי העסקים, הם לא רוצים להשתתף בחרם, הוא מכריח אותם והוא מתפעל דיקטטורה על אנשים שרוצים לחזק את הדמוקרטיה. בושה וחרפה".

עוד הבהירה השרה כי "אני לא אחרים את בעלי העסקים, הם אנשים טובים ועובדים. אתם בדיקטטורה הזאת לא תוכלו להמשיך. אזרחי ישראל יודעים מי הם הדיקטטורים והדמוקרטיים האמיתיים".

קבוצת ביג הודיעה הבוקר כי תצטרף ליום שיבוש המתוכנן במשק ביום שלישי, זאת אם תאושר ההצעה לצמצם את עילת הסבירות בקריאה ראשונה. אחרי הקריאות לחרם שהגיעו מקבוצות ימין, עשרות חברות הייטק והשקעות הודיעו כי יסיטו את כספי הוצאות הצריכה שלהם לחנויות שישבתו ברשת ביג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים