שיתוף
תגובות
חדשות » מרגש: חייה של הפסנתרנית בת ה-6 מהטובות בעולם ניצלו בישראל
מנגינת חייה
בגיל שנה ו-10 חודשים אובחנה דריה בלוקמיה חריפה | עקב מצבה הקשה היא הגיעה להשתלת מח עצם בביה"ח הדסה | בזמן האשפוז בקשה משפחתה להציב פסנתר בחדרה
פסנתר | צילום: Nomad_Soul, שאטרסטוק

כשהייתה בת פחות משנתיים אובחנה דריה סרוקינה מרוסיה עם לוקמיה. היא טופלה במשך שנתיים בכימותרפיה והקרנות. כשהייתה בת ארבע הסרטן חזר והפעם עם גרורות במוח. למרות הטיפול בכימותרפיה ובתרופות ביולוגיות לא חל שיפור. כמוצא אחרון הגיעה דריה להשתלת מח עצם בבית החולים הדסה בירושלים.

"הבנו שהשתלת מח עצם היא הסיכוי היחיד להחלמה שלה. הסיכוי האחרון להציל את חייה", אמרה אלכסנדרה, אימה של דריה. "התלבטנו בין גרמניה, שוויץ וישראל. בסוף האינטואיציה לא אכזבה ואני בטוחה שעשינו את הבחירה הטובה ביותר".

עוד מבחזית החדשות

מגיל שנתיים דריה מנגנת על פסנתר ונחשבת לאחת הפסנתרניות המחוננות בעולם. את רוב הזמן שלה בבתי החולים היא העבירה בנגינה. לפני שהגיעה להשתלה, ביקשה אימה מדר' אירנה זיידמן, מנהלת יחידת השתלות מח עצם בילדים בהדסה, שיהיה פסנתר בחדרה. בבית החולים, שמעולם לא נתקלו בבקשה כזו, נעתרו לבקשה ודריה הקטנה ניגנה בזמן השתלת מח העצם על הפסנתר מחוברת לכימותרפיה.

"בהתחלה אני לימדתי אותה לנגן ובהמשך הייתה לה מורה פרטית. בגיל ארבע דריה כבר ניגנה בשתי הידיים והופיעה באולמות שונים במוסקבה יחד עם תזמורת. מאז ומעולם הייתה לה אהבה למוסיקה", סיפרה אלכסנדרה. "בגיל 6 היא כבר זכתה בשתי תחרויות בין לאומיות לפסנתר".

עוד מבחזית החדשות

במשך הטיפולים בישראל, הצוות הרפואי מצא לדריה מקום באקדמיה למוזיקה בירושלים. במעונות שהתגוררה יחד עם אימה דאגו לה לפסנתר. המורה שהדריך את הילדה במעונות העיד שבמשך 40 שנה הוא לא פגש כזו תלמידה פנומנלית. "כמובן שהמחלה השפיעה על היכולת של דריה לנגן. הטיפולים שאבו ממנה אנרגיות וזמן אבל היא מעולם לא הפסיקה", אמרה אלכסנדרה. "הנגינה בפסנתר הייתה הדבר היחידי שהחזיק אותה בחודשים הקשים ביותר של חייה. גם כשלא הייתה יכולה לחייך, לאכול, ללכת, לשחק ולצייר היא המשיכה לנגן".

כשדריה סיימה את הטיפולים והחלימה היא החליטה לערוך קונצרט הוקרה לצוות הרפואי שטיפל בה. הנגנית המחוננת ניגנה 12 יצירות בלי להשתמש בתווים. "המקרה שלה הדהים אותי. מדובר בהשתלה קשה, במסגרתה דריה עברה טיפולים מורכבים הכוללים קרינה לכל הגוף ולמוח", סיפרה דר' זיידמן. "זה בלתי נתפס. רוב הילדים בתקופה הזאת מחוברים למורפיום והיא לא הייתה צריכה. נראה לי שהמוסיקה עזרה לה גם נגד כאבים".

אולם, דווקא לאחר ההשתלה, כשכולם כבר היו אופטימיים, חלה הידרדרות בלתי צפויה: "אחרי ההשתלה דריה פיתחה סיבוכים. אחד מהם היה כשנדבקה בזיהום מנגיף ה-CMV שמסוכן מאוד למושתלים". בת ה-6 טופלה במשך כמה שבועות בתרופות המקובלות אך ללא הועיל. "שמענו על טיפול חדשני שניתן בכדורים בשם מאריבוויר, והצלחנו להשיג לה אותו", סיפרה דר' זיידמן. "לשמחתנו, פתאום דריה התאוששה והרגישה טוב. ראינו שהערכים של הנגיף מתחילים לרדת. הילדה חזרה לחיים רגילים וחזרה לנגן ולהופיע בקונצרטים".

בימים האחרונים הגיעה דריה לבקר בבית החולים הדסה ולהודות לצוות הרפואי בדרכה לקונצרט במונטנגרו, שבו היא משתתפת. "יש לה עוד דרך ארוכה עד להחלמה אבל היא למדה להעריך את הזמן ואת ההזדמנויות שניתנו לה. יש לה רצון גדול לחיות ולהמשיך קדימה", הוסיפה האם אלכסנדרה. "אנחנו חייבים הרבה לבית החולים הדסה, לדר' זיידמן ולצוות שלה, שהיו הרבה מעבר לרק צוות רפואי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים