שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » מס עשירים: כך נלחם פוטין במשבר הקורונה
לא מפחד מטייקונים
קרוב לשני עשורים מהכרזת מנגנון המס האחיד במדינתו, ויומיים בלבד לחקיקת הבזק שתאפשר לו להישאר בקרמלין עד ל-2036, הכריז פוטין על מדרגת המס לעשירים
ולדימיר פוטין נשיא רוסיה | צילום: הקרמלין

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע אמש (ג') כי לראשונה מאז 2001 יבוטל מנגנון המס האחיד במדינה, לפיה על כל אזרחיה לשלם מסים בגובה זהה, 13% מההכנסה. זאת, בשל משבר הקורונה שלא פסחה גם על הכלכלה הרוסית.

על פי ההחלטה, לראשונה מזה 20 שנה, יונהג במדינה 'מס עשירים' בשיעור גבוה מאשר זה של האזרח הממוצע. כאשר המשתכרים מעל 5 מיליון רובל בשנה (72 אלף דולר) יידרשו לשלם מס של 15%, במקום המס האחיד, בשיעור 13%. את הדברים חשף פוטין בנאום ששודר בטלוויזיה במדינה, במהלכו אף הכריז על התאריך בו מס העשירים ייכנס לתוקפו – ה-1 בינואר 2021.

החלטתו של פוטין באה בתקופה רגישה במיוחד עבורו, 48 שעות בלבד לקראת הצבעת הפרלמנט הרוסי על הרפורמות שיאפשרו לו להישאר בקרמלין עד לשנת 2036, כאשר התמיכה הציבורית בו דועכת מיום ליום, בין היתר בשל משבר הקורונה.

נתוני התחלואה ברוסיה הם מהגבוהים בעולם, אחרי ארה"ב וברזיל, עם למעלה מ-600,000 חולים מאומתים וכ-8,200 אזרחים שמתו ממנה. זו גם הסיבה לכך שפוטין נאלץ לוותר הפעם על הדאגה לכיסם של ידידיו האוליגרכים, מתוך ניסיון לזכות מחדש באמונם של אזרחי המדינה.

בנאום שנשא לאומה אמר פוטין, כי הנהגת מס העשירים במדינה צפויה תניב לקופת המדינה 60 מיליארד רובל, שיועברו לדבריו עבור "ילדים חולים". הוא גם הבטיח להרחיב את תוכניות הסיוע בתחום הדיור, בדגש למשפחות עם משכנתאות, והציע מענק חד פעמי של 10,000 רובל עבור כל ילד עד גיל 16.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים